کشاورزان و دامداران شرایط اسفناکی دارند

کشاورزان و دامداران شرایط اسفناکی دارند
نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی های پیاپی در کشور گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان قشر مولد جامعه وضعیت اسفناکی دارند.
محمدعلی عبدالله زاده در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه اظهار داشت: آنچه در شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار اهمیت دارد تعیین اولویت ها و تلاش در حل مشکلات اساسی کشور است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: امروز چه اولویتی بالاتر از حل مشکلات کشاورزی و دامداری است که همه ما از وضعیت این بخش آگاه هستیم.
وی به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان و کارگزاران نظام مبنی بر این که در همه دنیا نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد، اظهار داشت: امروز این قشر مولد کشور در وضعیت اسفناکی است.
عبدالله زاده با تاکید بر این که کشاورزی و دامداری در خراسان جنوبی در حال نابودی است، گفت: «دامداران پس از 15 سال مقاومت و ایستادگی در مقابل خشکسالی های متوالی امسال همه زندگی و مایملک خود را به نصف قیمت و با چک های دو ساله به فروش می رسانند و فریادرسی ندارند.»
نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس با طرح این سوال که آیا امکان مساعدت به کشاورزان برای دولت وجود ندارد، گفت: عشایر کشور نیز وضعیت مناسبی را در شرایط خشکسالی ندارند.
وی خواستار پرداخت خسارات خشکسالی به کشاورزان و دامداران شد و تاکید کرد که در صورت تعلل در پرداخت این خسارات در استان خراسان جنوبی، بساط دامداری در این منطقه برای همیشه برچیده خواهد شد در حالی که اقتصاد اکثر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است.
عبدالله زاده با انتقاد از عملکرد بانک ها خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانک ها که باید عامل توسعه باشند، امروز به عوامل بازدارنده توسعه تبدیل شده اند زیرا خود بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند و در تمام فعالیت های اقتصادی با پول و نقدینگی مردم شرکت می کنند و طبیعی است که در شرایط اقتصادی فعلی کشور سودهای کلانی را کسب می کنند و لازم است در حوه فعالیت بانک ها تجدید نظر کنید.
نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس اظهار داشت: از دولت که زیربنای فعالیت خود را بر اساس عقلانیت و تدبیر شکل داده و در مهار تورم توفیق خوبی داشته است، تشکر می کنم و امیدوارم دولت در حل مشکلات بخش تولید و اشتغال و خروج کشور از رکود نیز توفیق یابد.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در زمان معاصر بیش از هر زمان دیگری آماج حملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، خاطر نشان کرد: لازم است همه ما بیش از هر زمان دیگری این شرایط ویژه را درک کنیم.
عبدالله زاده تاکید کرد: همکاری، همدلی و تعامل میان قوا که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده امروز یک ضرروت اجتناب ناپذیر است و همکاری بین دولت و مجلس بر اساس فهم مشترک و بر مبنای خدمات رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد.
این نماینده مجلس افزود: هر حرکتی از سوی مجلس یا دولت، چه در ظاهر و چه در خفا که از آن بوی اختلاف و دوگانگی برخیزد قطعا موجب خرسندی دشمنان ایران اسلامی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com