کدام گزینه؟ برزیل، ترکیه یا تایلند؟

کدام گزینه؟ برزیل، ترکیه یا تایلند؟

I.T.P: بین الملل - مسئله صادرات مرغ آمریکا به روسیه داستانی طولانی و چالش برانگیز شده است. به نظر می رسد روسیه بر خواست خود همچنان استوار است و پس از کش و قوس های فراوان با آمریکا که برای خود روسیه نیز دردسر ساز شده است و راهکارهای پیش روی خود را بررسی می کند.
اولین پیامد ممنوعیت واردات گوشت مرغ آمریکا به روسیه، افزایش قیمت این محصول بود که حتی تولید کنندگان این کشور را نگران تامین مرغ کرد. پس از آن رایزنی هایی در سطح وزیران کشاورزی و تامین غذای دو کشور انجام شد که نتیجه ای در بر نداشت. این مسئله تا جایی حائز اهمیت بود که تهدیدهایی از جانب سناتورهای آمریکایی انجام گرفت و بازخورد این مسئله، صادرات گوشت خوک روسیه به آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. این داستان به اینجا نیز ختم نشد و قدری رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت.
ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه در مورد تامین گوشت مرغ اظهار نظرهایی نمود. اما آنچه که معضل پیش روی روسیه است، تامین این کالای پروتئینی در کوتاه مدت است.
برزیل اولین گزینه پیش روی رسیه برای واردت مرغ و جایگزینی مرغهای آمریکایی بود. اما روسیه به این مورد اکتفا نکرد و پای ترکیه را نیز به میان کشید. با وجود اینکه خبرها حاکی از توافقات قطعی طرفین بود اما اینبار نام یک کشور دیگر هم بر سر زبانها افتاد؛ تایلند نیز با روسیه مذاکراتی ر انجام داده و به طرف روسی اطمینان داده است که گوشت های تولیدی این کشور قوانین بهداشتی روسیه را پاس خواهد کرد. ( شایان ذکر است این مذاکرات از طریق کاردار تایلند در روسیه انجام پذیرفته است ) با ادامه این روند باید منتظر نوع واکنش آمریکا پس از بی نتیجه ماندن رایزنی های صورت گرفته و اقدامات اخیر روسیه بود.
حال به نظر شما کدام گزینه انتخاب می شود؟ برزیل، ترکیه یا تایلند؟
اما در اینجا یک سوال به ذهن خطور می کند : آیا اگر ایران روند مناسب تولید و ارتباطات مناسب وزیران کشاورزی و بازرگانی را داشت، نمی توانست یکی از بهترین گزینه ها محسوب شود؟ باید گفت این فرصت طلایی ممکن است دیگر هرگز تکرار نشود.
 

 
کلمات کلیدی روسیه مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com