کاهش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در هفته گذشته

کاهش چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در هفته گذشته

I.T.P : چند روز پیش یعنی ۳ شنبه هفته گذشته شاهد کاهش قیمت جوجه یکروزه به میزان ۲۰ تومان بودیم.
کاهش قیمت جوجه یکروزه با استمرار بر کاهش نشان داد که بر سیر نزولی خود مسر است و این امر را با کاهش ۲۰ تومانی خود در روزهای ۳ شنبه و ۴ شنبه هفته گذشته به اثبات رسانید.
در حالی که قیمت جوجه یکروزه در حداکثر خود ۱۰۴۰ تومان قرار گرفته بود و این مورد نزدیک به ۲۰ روز ادامه داشت؛ با کاهش ۴۰ تومان در ۲ روز پیاپی این نوید به مرغداران داده شد که کاهش قیمت جوجه یکروزه آغاز شده و شاید در طی چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.
به نظر می رسد چنانچه مرغداران در سراسر کشور نسبت به تاخیر در ادامه جوجه ریزی خود جدی تر عمل نمایند و این امر را تنها چند روز دیگر ادامه دهند این کاهش قیمت ملموس تر خواهد بود.
البته نباید فراموش شود که تنها عدم جوجه ریزی راه حل این بحران نیست. بحران واقعی زمانی آغاز شده که قیمت جوجه ۴۰ تومان تا ۶۰ تومان بود. بحران واقعی زمانی آغاز شده که گوشت مرغ وارد کشور می شد در حالیکه ما ادعای صادرات را داشتیم. بحران زمانی بوده است که مجوز ساخت واحد های تولید جوجه یکروزه و یا افزایش ظرفیت آنها به سادگی و بدون بررسی صادر می شد و یا به تمام متقاضیان پروانه تولید مرغ گوشتی به دیده محبت و مهربانی نگاه می شد و امضاهای بدون حساب و کتاب پای هر تقاضایی زده می شد.
امروز واحد های تولیدکننده جوجه یکروزه در وضعیت فروش خوبی از قیمت قرار گرفته اند اما هیچ وقت زمان هایی را که آنها با ذلت باید جوجه های خود را می فروختند و هر خفت ارزانی را به جان می خریدند را فراموش کنیم. هیچ تضمینی وجود ندارد که این کاهش آنقدر ادامه نداشته باشد که واحد های مادر مجبور به فروش جوجه به قیمت ارزان و یا معدوم کردن آن نشوند.
همدلی و همفکری را باید از نقطه ای آغاز کرد و آن را به سرانجام رساند. متاسفانه و شوربختانه نه حرکت منسجمی از سوی انجمن جوجه یکروزه دیده می شود و نه از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و حتی نه از سوی معاونت امور دام کشور که در متولیان اصلی و تولید کنندگان اصلی را در یک جا جمع کنند و یه برنامه میان مدت اجرایی را برنامه و پایه ریزی نمایند.
 

 
کلمات کلیدی کاهش قيمت جوجه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com