کاهش نسبی قیمت گوشت مرغ در تهران

کاهش نسبی قیمت گوشت مرغ در تهران

توزیع گوشت مرغ‌های منجمد تا حدی باعث کاهش قیمت مرغ در سطح شهر تهران شده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، بالاخره توزیع مرغ‌های ذخیره شده در میادین میوه و تره‌بار باعث شکسته شدن نرخ گوشت مرغ و کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار شده است و قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود 2900 تا سه هزار تومان رسیده است.
در 15 میدان میوه و تره بار شهرداری تهران مرغ‌های منجمد در صف‌های طویل به دست مردم می‌رسد ولی همچنان از توزیع مرغ گرم در این میادین خبری نیست.
پیش از این وعده داده شده بود که مرغ منجمد با قیمت هر کیلو دو هزار و 300 تومان و مرغ گرم با قیمت هر کیلو دو هزار و 550 تومان به وفور در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران توزیع ‌شود.
کامیون‌های سردخانه‌دار در گوشه‌های میادین میوه و تره‌بار مستقرند و گرچه بار آن‌ها زود به پایان می‌رسد اما مردم برای گرفتن این مرغ‌ها، صف‌های طویلی تشکیل داده‌اند که بعضا میدان را دور می‌زند!
از سوی دیگر مرغ منجمد همچنان در اختیار واحدهای صنفی قرار نمی‌گیرد ولی به هر حال وفور گوشت مرغ باعث شده قیمت این ماده در کشتارگاه‌ها پایین تر بیاید و در خرده‌فروشی‌ها به 2900 تا سه هزار تومان برسد؛ گرچه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت تعزیراتی 2800 تومان را برای هر کیلو گوشت مرغ تعیین کرده است.
کیفیت پایین مرغ‌های منجمد هم یکی از مواردی است که مورد انتقاد شهروندان تهرانی است. یکی از شهروندان خانم تهرانی در این باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: این دومین بار است که گوشت‌های مرغ منجمد را در ماه رمضان خریداری کرده‌ام ولی از کیفیت آن‌ها راضی نیستم چون حدود 20 تا 30 درصد از وزن آن‌ها پس از آب شدن یخ مرغ از بین می‌رود.
او ادامه می‌دهد: پخته شده این مرغ‌ها هم دارای مزه خاصی است و کیفیت آن با مرغ گرم قابل مقایسه نیست،‌ ما منتظر بودیم مرغ تازه هم در این میادین توزیع شود ولی تاکنون اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.
به نظر می‌رسد مرغ‌های منجمد همان مرغ‌هایی هستند که شب عید با قیمت هر کیلو1750 تومان توزیع شد و با وجود اینکه قیمت توزیع دولتی آن‌ها نسبت به شش ماه پیش 550 تومان گران تر شده ولی تفاوت محسوسی در کیفیت آن‌ها دیده نمی‌شود.
با این حال می‌توان امیدوار بود که با ادامه توزیع گسترده گوشت مرغ، روند نزولی قیمت این ماده پرمصرف در ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.

 
کلمات کلیدی کنترل قیمت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com