کاهش موارد ابتلای تب مالت در خراسان رضوی 81 درصد

کاهش موارد ابتلای تب مالت در خراسان رضوی 81 درصد

جواد اعلمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به آماری که از مرکز بهداشت استان اخذ کرده‌ایم، در جمعیت انسانی نیز در سال 88 نسبت به سال قبل از آن ابتلای بیماری 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد که این آمار حکایت از آن دارد که پوشش ایمنی مناسب صورت گرفته در جعیت دامی بستر ساز کاهش بیماری در جمعیت انسانی شده است.
وی ادامه داد: در سال 87 از مجموع 75 هزار خونگیری دام‌ها برای شناسایی موارد ابتلای به بروسلوز، 230 مورد رآکتور مثبت شناسایی شد که با توجه به تقویت ناوگان بخش غیردولتی و برنامه ریزی بهتر از مجموع 74 هزار خون‌گیری در سال 88، تعداد موارد ابتلای دام ها به بیماری یادشده به 42 مورد تنزل پیدا کرد.
اعلمی گفت: براساس قانون و درراستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های بیمار کشتارش و خسارت وارد شده به دامداران براساس نظریه گروه کارشناسی به میزان 75درصد زیان واقعی پرداخت خواهد شد.
وی تب مالت را از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خواند که خسارات زیادی را به صنعت دامپروری وارد می‌کند و از طرفی ابتلای جمعیت انسانی نیز علاوه بر دوره درمان طولانی، هرینه‌های سنگینی بر فرد بیمار تحمیل می‌کند.
اعلمی خاطرنشان ساخت: دامپزشکی در پیشگیری از وقوع این بیماری‌ها و سایر بیماری‌های مشترک، نقشی حساس و خطیر داشته و در صورت عدم اجرای برنامه‌های کنترل بیماری‌های یادشده، خسارت‌های فراوانی به صنعت دام کشور و نیز بهداشت و سلامت جامعه انسانی وارد می‌شود.
وی واکسیناسیون دام های واجد شرایط، آزمایش خون و کشتار دام‌های آلوده، رعایت مسائل قرنطینه‌ای و نقل و انتقال دام‌ها، آموزش دامداران و ارتقای سطح آگاهی شهروندان را از جمله سیاست‌های کنترلی سازمان دامپزشکی در راستای پیشگیری از این بیماری دانست.
 

 
کلمات کلیدی خراسان رضوی تب مالت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com