کاهش مصرف سموم در بخش دامپروری

کاهش مصرف سموم در بخش دامپروری

کیفیت محصولات دامی تولید داخل به دلیل افزایش نظارت دامپزشکان و کاهش مصرف سموم در بخش دامپروری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مصرف سموم در جامعه دامی کشور از 700 تن در سال های گذشته به 320 تن کاهش یافته است و محصولات خام دامی سلامت بیشتر به جامعه عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه پر ریسک ابتلا به بیماریهایی دامی قرار دارد ، تصریح کرد: با این وجود به دلیل اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی و مراقبت فعال دامپزشکان کشور از ورود بسیاری از بیماری هایی دامی جلوگیری می شود.
نوروزی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور بر 70 هزار مرکز عرضه مواد غذایی در مرکز شهر ها و 600 کشتار گاه دام و طیور نظارت می کند ، گفت: در ایام عید امسال هزار و صد اکیپ بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های دامی و قصابی ها بازدید کردند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: واکسن گامبور طیور توسط موسسه تحقیقات سرم سازی رازی در آستانه تولید قرار گرفته که پس از طی کردن فرآیند ثبت در سازمان دامپزشکی به صورت انبوه تولید می شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com