کاهش مصرف سرانه مرغ با حذف حاملهای انرژی

کاهش مصرف سرانه مرغ با حذف حاملهای انرژی

در صورتی که حمایت کافی از تولیدکنندگان مرغ و جوجه پس از اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها صورت نگیرد، سرانه مصرف مرغ و تخم مرغ کاهش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران محمد یوسفی افزود: در بخش تولید مرغ و تخم مرغ با وابستگی بالا به حاملهای انرژی در صورتی که حمایتهای دولت صورت نگیرد، قیمت مرغ و تخم مرغ به شدت افزایش و سرانه مصرف کاهش خواهد داشت.
وی افزود: قسمتی از حاملهای انرژی به صورت نفت و گاز یا گاز برای گرم کردن و استفاده دستگاهها به کار می رود و قسمت دیگر برای حمل و نقل و انتقال نهاده های تولید به کارخانه و همچنین انتقال تولیدات به بازار مورد استفاده قرار می گیرد که تاثیر قابل توجهی بر قیمت تمام شده تولید دارد.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی خاطرنشان کرد: در صورتیکه قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یابد و تراز درآمد مردم به همین نسبت افزایش پیدا نکند، سرانه مصرف کاهش خواهد یافت.
یوسفی ادامه داد: کاهش خرید مردم به معنای ضرر و زیان تولیدکنندگان و ایجاد زمینه برای واردات است.وی گفت: پس از شروع ماه مبارک رمضان و توزیع گسترده مرغ با قیمت نازل توسط وزارت جهاد کشاورزی، قیمتها به شدت کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده در زمان حاضر هزار و 550 تا هزار و 600 تومان است که 200 تومان زیر قیمت تمام شده است.
یوسفی گفت: با ضرر و زیان تولیدکنندگان در طول ماههای گذشته، احتمال کاهش حجم جوجه ریزی و تولید در دوره جدید وجود دارد.

 
کلمات کلیدی سرانه مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com