کاهش مشکلات مرغدارای‌ها با نگاه مدیریتی کلان در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها

کاهش مشکلات مرغدارای‌ها با نگاه مدیریتی کلان در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها
عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه مقدار افزودنی‌ها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها در تغذیه طیور گسترش یافته است، گفت: اگر نگاه مدیریتی کلان در این بخش انجام شود، درصد مشکلات مرغدارای‌ها کاهش می‌یابد.
به گزارش فارس از قزوین، عبدالله حسینی در نشست هم‌اندیشی علمی تخصصی زنجیره‌های تولید در بخش طیور که پیش از ظهر امروز در سال کنفرانس باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، با اشاره نیازهای زنجیره تولید بخش طیور، اظهار کرد: قیمت جوجه و هزینه‌های پرسنل یکی از نیازها و ضرورت‌های زنجیره تولید در بخش طیور است.
وی با بیان اینکه بازسازی واحدهای مرغداری طی سال‌های گذشته در بخش مؤسسه تحقیقات امور دام آغاز شده است، افزود: در زمینه تغذیه طیور و تجویز مکمل مناسب و استاندارد به مرغ، عملکرد موفقی نداشته‌ایم به‌ گونه‌ای که مقدار افزودنی‌ها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها گسترش یافته است؛ اگر نگاه مدیریتی کلان در این بخش انجام شود درصد مشکلات مرغداری‌ها کاهش می‌یابد.
عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به تعریف زنجیره در تولید بخش دامی، مجموعه‌ای از قطعاتی که به هم متصل شده و ساختار منظمی را به وجود می‌آورند، بیان کرد: در زنجیره عواملی همچون استفاده از دانش روز، سودآوری و قیمت فروش از بخش‌های مهم و ضروری محسوب می‌شود.
همچنین در این مراسم سید منصور حاج سیدجوادی با اشاره به وضعیت تولید طیور این استان، اظهار کرد: استان قزوین با تولید حداکثر 840 تن تخم‌مرغ توانسته در زمینه مرغ تخم‌گذار رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.
وی در خصوص ظرفیت تولید این استان در بخش تولیدات گوشتی، افزود: قزوین در تولیدات گوشت و فرآوری آن نیز در شرایط مناسب و مطلوبی بوده چرا که اختصاص رتبه 13 تولید نیمچه گوشتی در سطح کشور به این استان بیانگر این موضوع است.
معاونت بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه صنعت مرغ یک نیاز اساسی در کشور به ویژه استان قزوین است و نمی‌توان پرورش و تولید آن را متوقف کرد، ادامه داد: در این استان به دنبال ایجاد تشکل‌هایی هستیم تا عوامل دخیل در تولید مرغ را شناسایی و آن را با مدیریت واحد تولید کنیم که در این راستا سه مورد را شناسایی کرده‌ایم.
حاج سیدجوادی در پایان سخنان خود یادآور شد: یکی از اهداف امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین در بخش طیور، مدیریت واحد و شناسایی تعداد مرغ‌های جوجه‌دهی است که این استان 460 واحد مرغداری را با تولید سالانه 30 میلیون قطعه مرغ را به خود اختصاص می‌دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com