کاهش قیمت گوشت و مرغ در راه است

کاهش قیمت گوشت و مرغ در راه است
مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اعلام اینکه مشکل حمل و توزیع کنجاله سویا برطرف شده است، خبر داد: به زودی قیمت گوشت و مرغ کاهش می‌یابد.
محمدرضا شافعی نیا درخصوص واردات نهاده کنجاله سویا برای مصرف دامداران و مرغداران، اظهارداشت: برای کاهش قیمت گوشت و مرغ در بازار که وابسته به دراختیار گرفتن نهاده های ارزان قیمت است، در حدود ۳ هفته گذشته یک کشتی با ۱۸ هزارتن بار کنجاله سویا را به کشور وارد کرده ایم که بخش اعظمی از آن توسط اتحادیه ها بین تولیدکنندگان توزیع شده است و فقط در حدود ۳ هزارتن دیگر در بندر باقی مانده که به زودی توزیع خواهد شد.
وی درخصوص اقدام وزارت صنعت در جلوگیری از حمل و توزیع این نهاده ( بنابرادعای مدیرعامل شرکت تعاونی‌ تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی) نیز اظهارداشت: مسئولان این وزارتخانه معتقد بودند که باید با نظارت آنها این کار انجام شود که طی هماهنگی های انجام شده خوشبختانه این مشکل برطرف شده است.
ورود ۲۷ هزارتن کنجاله سویا تا دو روز آینده
مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اعلام اینکه کشتی دیگری با محموله ۲۷ هزارتنی کنجاله سویا نیز از کشور تا یکی دو روز آینده به کشور وارد خواهد شد، گفت: با توزیع این محموله بین تولیدکنندگان شاهد کاهش چشمگیر قیمت شیر، گوشت و مرغ در بازار خواهیم بود.
وی با بیان اینکه واردات کنجاله سویا تا وقتی که نرخ این نهاده تثبیت شود، ادامه خواهد یافت، گفت: برای تنظیم بازار پیش بینی شده امسال درحدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن کنجاله سویا توسط شرکتهای زیرمجموعه این موسسه به کشور وارد شود.
قیمت کنجاله سویا کیلویی ۸۰۰ تومان می‌شود
شافعی نیا درعین حال تصریح کرد: تولید کنندگان کشور سالیانه به حدود یک میلیون و۵۰۰ هزارتن کنجاله سویا نیاز دارند.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه برخی از شرکتهای زیرمجموعه را مامور کردیم تا به صورت ضربتی وارد عمل شوند، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است هر ۱۵ روز یکبار کشتی های دیگری که حاوی محموله نهاده کنجاله سویا هستند، را به کشور وارد کنیم.
به گفته مدیرعامل موسسه جهاد استقلال، درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در کشور در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان است که با واردات آن، قیمت این محصول به حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان خواهد رسید.

 
نظرات شما
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۴/۱۴

    جناب آقای مهندس شافعی عزیز به استحضارحضرتعالی میرساندکه ازاول سال 1391 مسئولین رده بالای کشوراعم ازوزرای محترم صنعت ومعدن وتجارت وجهادکشاورزی واکثرمعاونین وزرای مذبوروخیل عظیمی ازمدیران کل وزارتخانه های فوق اظهارفرموده اندکه چندین وچندین ده هزارتن محموله سویارسیده وتوزیع شده ویادرحال تخلیه ویادرحال بارگیری ویادرحال حمل است وهرکدام ازبزرگواران فوق وعده امروزیافردایاحداکثریک هفته راداده اندکه حضرتعالی میتوانیدمراتب فوق رابامراجعه به این سایت ملاحظه فرمائیدشمارابه خداماشماراانسانی وارسته وراستگومیشناسیم آیاحتم داریدکه برباورخوددرخصوص حضرتعالی استوارخواهیم ماندوتاسه روزدیگردرعمل صدق فرمایشاتتان به اثبات خواهدرسید؟ خداکندکه اشتباه نکرده باشیم انشاءالله

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۴/۱۵

    تا کی می خواهید با این گونه سیاه نمایی ها پستهایتان را محفوظ نگه دارید واقعا" که عجب رویی دارید من که 50 روز پول سویای کشتی 18 هزار تنی شما را واریز کردم پس چرا نرسید این برنامه ها دیگه کهنه شدند ببخشید خودتی

    پاسخ...
  •  

    شهرام گرایلی گفت : ۹۱/۰۴/۱۹

    به آقای مهندس شافعی دو پیشنهاد دارم
    1- واژه استقلال واژه مقدسی است با واردات صدها هزار تنی تناسب ندارد. یاتدبیری در مورد افزایش تولید داخلی محصولات کشاورزی بیندیشند یا در مورد نام جدید شرکت فکری بکنند.
    2- سال های مدیدی بود که وعده های شما بزرگواران تاثیر عملی خود را از دست داده بوداما در سالیان اخیر تاثیر روانی این وعده ها هم از بین رفته و بازار هیچ واکنشی به این فرمایشات نشان نمیدهد. پس لطفا پس از انجام کار مصاحبه نمایید.به عمل کار برآید،به سخندانی نیست.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com