کاهش قیمت گوشت مرغ به زیر 3 هزار تومان

کاهش قیمت گوشت مرغ به زیر 3 هزار تومان

قیمت گوشت مرغ در سطح استان مازندران به زیر سه هزار تومان رسیده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران از شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا)، رئیس اطلاع رسانی بازگانی مازندران با بیان این مطلب‌، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان بازرگانی استان برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و همچنین مساعدت دستگاه ها و نهادی‌های ذیربط‌، بازار ماه رمضان با ثبات‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد.
عباسعلی وفایی‌نژاد قرارداد یک هزار تنی عرضه گوشت منجمد مرغ را مهمترین عامل کاهش قیمت آن دانست و ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان تا‌کنون بیش از 500 تن گوشت منجمد عرضه شده که همین امر موجبات کاهش قیمت به زیر سه هزار تومان را فراهم کرده است‌.
وی با اشاره به عرضه 350 تن گوشت گرم مرغ به قیمت سه هزار تومان، گفت: با تمهیدات ویژه‌ای که در رابطه با تامین گوشت مرغ داشته‌ایم قیمت این ماده پروتئینی کاهش یافته و با توجه به قیمت متناسب آن در بازار، پرداخت یارانه و عرضه مرغ منجمد متوقف شده است.
وی یکی دیگر از اقدامات سازمان بازرگانی در ماه مبارک رمضان را افزایش 50 درصدی سهمیه شیر عنوان کرد و ادامه داد: با عرضه روزانه 372 تن شیر در سطح استان‌، هیچ کمبودی در این مورد وجود نداشته و بر خلاف سنوات گذشته شکایتی مبنی‌بر کمبود شیر یارانه‌ای و تشکیل صف‌های طولانی نداشته‌ایم.
رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران در رابطه با توزیع گوشت گرم قرمز نیز گفت: تامین گوشت قرمز به بخش خصوصی واگذار شد که 35 عامل معرفی شده از طرف سازمان بازرگانی استان وظیفه خرید از سیستان و بلوچستان و عرضه آن در سطح استان را بعهده دارند .
وفایی‌نژاد سهمیه گوشت وارداتی استان را200تن اعلام کرد و افزود: تا‌کنون 15 تن گوشت وارداتی در سطح استان توزیع شده که در کنار واردات گوشت از سیستان و بلوچستان تاثیر بسیار خوبی بر بازار و کاهش قیمت‌ها داشته است.
به گفته وی‌، سازمان بازرگانی استان توانسته با تشدید بازرسی و نظارت در ماه مبارک رمضان از افزایش کاذب قیمت‌ها و سوء‌استفاده برخی افراد سود‌جو جلوگیری کند.
وفایی‌نژاد با بیان اینکه از آغاز ماه رمضان تا کنون 2869 مورد بازرسی صورت گرفته است، گفت: در همین مدت 905 مورد شکایت مردمی داشتیم که پس از بررسی 500 مورد آن متخلف شناخته شدند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com