کاهش قیمت گوشت به بیماری تب کنگو ربطی ندارد

کاهش قیمت گوشت به بیماری تب کنگو ربطی ندارد
در حالی که این روزها شایع شده یکی از دلایل ارزانی قیمت گوشت، کاهش خرید آن از سوی مردم به دلیل بیماری تب کریمه-کنگو است، رییس اتحادیه گوشت گاوی استان تهران معتقد است که این موضوع به این بیماری ربطی ندارد، زیرا قبل از عید علوفه گران بود و در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شده است.
علی خندان - رییس اتحادیه گوشت گاوی استان تهران - روی‌ جوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر گوشت گوساله داخلی در تهران ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد که این رقم در اسفند‌ماه سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و در فروردین‌ماه سال جاری به ۱۸ هزار تومان و در حال حاضر به قیمت هر کیلو ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و به صورت مخلوط به فروش می‌رسد.
وی گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ روزی است که گوشت گرم گوساله از سیستان و بلوچستان وارد شده که این گوشت به تایید دامپزشکی سیستان و بلوچستان و پس از آن دامپزشکی تهران رسیده و دارای استاندارد‌های لازم است.
او با بیان اینکه در حال حاضر گوشت گرم گوساله با قیمت دولتی و کیلویی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان در سطح شهر و بین ۱۲۰ واحد صنفی توزیع می‌شود، گفت: زمانی که گوشت در سیستان و بلوچستان بارگیری می‌شود، خنک‌شده و پس از آن وارد تهران و همه موارد بهداشتی برای آن رعایت می‌شود.
خندان روی گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی تازه و گرم کیلویی ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت لاشه به مصرف کنندگان توزیع می‌شود.
وی گفت: گوشت گوسفند وارداتی استرالیا نیز زیر نظر دامپزشکی آن‌جا و با تایید دامپزشکی ایران وارد‌ شده و بین واحد‌های صنفی در سطح شهربا تعرفه دولتی و به قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
او با بیان اینکه ما گوشت را از سیستان و بلوچستان، استرالیا، پاکستان و برزیل وارد می‌کنیم، گفت: گوساله‌ وارد شده از سیستان زیرنظر سازمان دامپزشکی قرنطینه می‌شود.
به گفته وی در حال حاضر گوشت دولتی در دو مرکز اصلی واقع در خیابان شهیدرجایی، سازمان گوشت و مرکز دیگر واقع در خیابان نواب، بریانک و فروشگاه حاج کریم بابایی به فروش می‌رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com