کاهش قیمت واردات نهاده ها در توسعه دامپروری کشور موثر است

کاهش قیمت واردات نهاده ها در توسعه دامپروری کشور موثر است
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاستگذاری های اصولی در واردات نهاده ها و کاهش قیمت آنها در توسعه دامپروری کشور موثر است.
دکتر حسن رکنی افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و طیور کشور، تغییر در ترکیب جمعیت دام ها در جهت کاهش جمعیت دامهای کم بازده و افزایش دامهای پر بازده مد نظر است.
وی ادامه داد: اصلاح ساختارهای مدیریتی واحدهای پرورشی، بهسازی و نوسازی جایگاه، تأسیسات و تجهیزات دامداری ها و مرغداری ها، تلاش در حفظ و توسعه سرمایه گذاری های موجود در جهت ارتق بهره وری از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال می شود.
وی ، ارتقا کیفیت علوفه های رایج و بهره برداری از منابع علوفه ای جدید، برنامه ریزی در تأمین خوراک مورد نیاز جمعیت دام و طیور از طریق منابع داخلی، تلاش در ارتقاء سطح دانش فنی و تکنولوژی نوین صنعت خوراک دام و ماشین آلات و پیگیری تأمین منابع مالی ، تسهیلات بانکی ، بیمه و سایر خدمات حمایتی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
رکنی افزود: ایجاد مؤسسات نمونه جهت دامپروری و پرورش طیور به منظور ادامه روش های دامداری و مرغداری نوین مد نظر قرار دارد.
در شرکت شیر پگاه فارس برای نخستین بار در جنوب کشور ، خط تولید پنیر باف 520گرمی با 36 میلیارد ریال سرمایه گذاری و تولید شش هزار پاکت در ساعت به بهره برداری رسید
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com