کاهش قیمت نهاده های دام

کاهش قیمت نهاده های دام
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با ورود اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرغداری در واردات نهاده‌های تولید، قیمت ذرت ۱۱، ۵ درصد و قیمت کنجاله سویا ۱۷ درصد کاهش یافته است.
حسن رکنی با اشاره به اینکه تاکنون واردات نهاده‌های تولید در بخش طیور در اختیار عده معدودی بود، افزود: برای کاهش قیمت نهاده‌ها و شکسته شدن انحصار در واردات و تأمین نهاده‌ها وزارت جهاد کشاورزی در فراخوانی از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها برای واردات این اقلام فراخوان داد که در پی آن تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به این کار اقدام کردند.
او گفت: هم اکنون پس از گذشت دو سال از اجرای طرح مرغداران با هیچ کمبودی برای تهیه ذرت و کنجاله سویا مواجه نیستند و این نهاده‌ها را به راحتی و با قیمت مناسب تهیه می‌کنند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: در گذشته مرغدار برای تهیه نهاده مورد نیاز خود باید از چند ماه جلوتر پول را پرداخت می‌کرد و در نوبت دریافت نهاده می‌ماند اما با ورود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در زمینه واردات و تأمین نهاده‌ها این داستان برعکس شده است.
رکنی گفت: هم اکنون شاهد منطقی شدن قیمت نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا در بازاریم و مرغداران هیچ کمبودی برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود ندارند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com