کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ با اجرای طرح‌های توسعه‌ای
در هفته دولت 329 پروژه بخش کشاورزی آماده افتتاح و بهره‌برداری است که اعتبار کل این پروژه‌ها 365 میلیارد ریال می‌باشد.
طباطبایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اعلام مطلب فوق گفت: بیشترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت مربوط به بخش امور دام و طیور است و پروژه‌های مربوط به آب و خاک، باغبانی و زراعت، احداث گلخانه، صنایع کشاورزی و برخی دیگر از پروژه‌ها نیز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی آمار اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه‌ها را به ترتیب 1670 و 2560 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع بیش از 4500 خانوار از اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس شاخص عملکرد به عنوان استان برگزیده کشور معرفی شده است، گفت: تحول و پیگیری اهداف بخش کشاورزی، اصلاح ساختار تولیدات دام و طیور، توسعه زیرساختهای آب و خاک و غیره نشان دهنده حرکت ما به سوی توسعه و تحول کشاورزی در استان است.
طباطبایی با بیان اینکه سند راهبردی بخش کشاورزی استان تعریف شده و در تمام بخش‌ها مانند دام و طیور، زراعت و باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برنامه داریم افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان این برنامه را به طور جدی در دستورکار دارد و در این راستا تولیدکنندگان و بخش خصوصی نقش ویژه‌ای خواهند داشت و هم اکنون در قالب طرح‌های 3 و 6 ماهه 22 طرح در قالب 253 پروژه در استان اجرا می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سیستم‌های آبیاری نوین قرار گرفته است، گفت: بر اساس مطالعات 350 هزار هکتار از اراضی استان مستعد اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی است.
ساربان، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه از اجرای پروژه کشت حفاظتی در اراضی کشاورزی استان برای مقابله با فرسایش خاک خبر داد و گفت: این طرح در سال 88 کلید خورده است که پیش‌بینی ما این است که در سال 92 در 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان این طرح اجرا شود.
مهندس نامنی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: در هفته دولت 9 پروژه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
مهدیزاده، مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست از اجرای طرح‌های تولیدی جلبک‌های آبزی (برای موارد خوراکی)، خرچنگ آب شیرین و تولید قورباغه در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال 91، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در بحث آبزی پروری جذب شده است.
وی همچنین با بیان اینکه قرار است تفاهمنامه احداث دهکده آبزیان نوشته شود که منتظر دستور استاندار هستیم، گفت: این دهکده به عنوان پایانه آبزیان نیز مطرح و قرار است امضای قرارداد با سرمایه‌گذار انجام شود. وی با بیان اینکه از سال 80 این پروژه در حال پیگیری است اما مسؤولان قبلی استان سرمایه‌گذار را فراری می‌دادند، گفت: مشابه این پروژه در کشورهای قزاقستان و کویت اجرا شده و در جذب توریست هم نقش عمده‌ای داشته است.
حسین صفرپور، معاون بهبود تولیدات دامی استان نیز از افتتاح 32 پروژه دام و طیور در استان در هفته دولت خبر داد.وی از اجرای طرح احداث واحدهای مرغداری طبقاتی خبر داد و گفت: 10 واحد از تسهیلات این طرح بهره‌مند شده که 4 واحد به بهره‌برداری رسیده است که با اجرای این طرح در 10 واحد مذکور 500 هزار قطعه مرغ به تولیدات استان اضافه خواهد شد.
وی همچنین از افزایش تولید مرغ و تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ قیمت تمام شده این تولیدات نیز کاهش می‌یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com