کاهش قیمت مرغ مستلزم ارزانی همه مولفه‌های تولید است

کاهش قیمت مرغ مستلزم ارزانی همه مولفه‌های تولید است
دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: زمانی می‌توان توقع کاهش قیمت مرغ را داشت که تمام مولفه‌های تولید از جمله جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی کاهشی شود.

پرویز فروغی، به ارائه توضیحاتی درباره علت افزایش قیمت مرغ در هفته‌های گذشته در بازار پرداخت و گفت: مرغ همیشه از همه اقلام مصرفی موجود در کشور ارزان‌تر بوده و هم اکنون قیمت مرغ گران نیست و در حال نزدیک شدن به قیمت واقعی خود است. اما در حال حاضر دلیل بالا رفتن قیمت مرغ کاهش تولید است و مرغداران با تمام ظرفیت خود تولید نمی‌کنند.  وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولید کننده قرار می‌گرفت تولید کننده نیاز به اعتبار مالی کمتری داشت.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان توقع کاهش قیمت مرغ را داشت که تمام مولفه‌های تولید کاهشی شود. در حال حاضر مرغداران جوجه یکروزه را با قیمت ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنند و نرخ مصوب رعایت نمی‌شود.

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور افزود: مرغداران از اردیبهشت‌ماه از سامانه بازارگاه سویا خریداری کرده‌اند ولی هنوز آن را دریافت نکرده‌اند و مجبور شده‌اند از بازار آزاد تهیه کنند. یعنی پول واریز کرده‌اند ولی نهاده نگرفته‌اند. در بازار آزاد نیز قیمت سویا کیلویی ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان شده است. 

وی تصریح کرد: زمانی که قیمت مصوب مرغ زنده را ۵۲ هزار تومان اعلام می‌کنند باید همه مولفه‌های تولید با این قیمت هماهنگ باشد.

فروغی ضمن اشاره به اینکه یک زمانی قیمت جوجه دو برابر و نهاده نیز افزایش یافته بود که آنها را تحویل نمی‌دادند کسی هم توجهی نمی‌کرد، اما تا قیمت مرغ افزایشی می‌شود با مرغداران برخورد می‌شود؟ عنوان کرد: گفته شده که مرغداران خارج از شبکه مرغ توزیع می‌کنند اما اینطور نیست. زمانی که جوجه وارد سالن می‌شود تعداد آن در اداره دامپزشکی ثبت می شود و آخر دوره هم دقیقا به همان میزان مرغ باید تحویل داده شود و امکان فروش آن خارج از شبکه نیست.

دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی گفت: تعزیرات فقط با تولید کننده برخورد می‌کند. بر اساس مولفه‌های تولید قیمت مرغ تعیین می‌شود، قیمت به تولید کننده ربطی ندارد. مواد اولیه تولید وقتی ارزان در اختیار ما قرار بگیرد مرغ ارزان هم در اختیار ما قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com