کاهش قیمت مرغ در خوزستان

کاهش قیمت مرغ در خوزستان
امیرحسین نظری اظهار کرد: با توجه به افزایش نهاده های دامی، نبود مشکل در تامین نهاده ها و همچنین افزایش جوجه ریزی مرغداری ها، در حال حاضر بازار مرغ کاملا اشباع شده و قیمت مرغ در سراشیبی قرار گرفته است.
وی در خصوص تامین نهاده های دامی عنوان کرد: تامین نهاده های دامی در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از 34 درصد افزایش داشته است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در این راستا وجود ندارد به طوری که روند واردات نهاده های دامی به صورت مستمر در حال انجام و روزانه سه تا چهار کشتی در اسکله بندر امام خمینی (ره) درحال تخلیه نهاده ها هستند.
نظری با اشاره به اینکه وضعیت موجود در کاهش 300 تا 400 تومانی قیمت مرغ تاثیرگذار خواهد بود، افزود: البته قیمت عرضه مرغ نباید بیش از حد پائین رود، پائین آمدن قیمت مرغ نگرانیهایی به وجود می آورد زیرا این وضعیت منجر به ایجاد ضرر و زیانهایی برای تولید کننده خواهد بود.
وی تاکید کرد: در بحث تنظیم بازار و قیمتها به صورت جدی در حال فعالیت هستیم و در مجموع می توان گفت استان خوزستان در مقایسه با استانهای دیگر از آرامش نسبی تری در بحث قیمتها و عرضه کالا برخوردار است.
سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی از افزایش هزینه های تولید گله مند هستند که این موضوع می تواند در بازار اثرات منفی به جا بگذارد، اظهار کرد: در این راستا وزارتخانه صنعت، ‌معدن و تجارت به دنبال کاهش قیمت تمام شده و هزینه های تولید است.
وی نوسازی خطوط تولید، کم کردن هزینه های انرژی و استفاده از سایر انرژیها را از جمله راهکارها و برنامه های وزارت برای کاهش هزینه تولید و جلب رضایت تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: در استان خوزستان نیز نوسازی خطوط تولید و پائین آوردن قیمت تمام شده تولید در سطح واحدهای تولیدی به منظور کمک به تولید کنندگان و مصرف کنندگان در دستور کار و برنامه قرار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com