کاهش قیمت مرغ به 3100 تومان در پی افزایش عرضه

کاهش قیمت مرغ به 3100 تومان در پی افزایش عرضه
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: به دلیل عرضه بیش از اندازه، طی چند روز آینده قیمت مرغ در هر کیلو حداقل 100 تومان کاهش می‌یابد.
محمد یوسفی اظهار داشت: همچنان که از قبل پیش بینی می‌شد به دلیل تولید بیش از اندازه مرغ در ماه رمضان که به دلیل جوجه‌ریزی در یکی دو ماه گذشته اتفاق افتاده است،قیمت مرغ از 3 هزار و 200 تومان کنونی طی چند روز آینده به 3 هزار و 100 تومان کاهش می‌یابد.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: قیمت مرغ گرم از 3 هزار و 300 تا 3 هزار و 400 تومان طی یک هفته گذشته(13 مرداد) امروز به 3 هزار و 200 تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده این روند نزولی ادامه داشته و حداقل 100 تومان دیگر کاهش یابد.
وی در پاسخ به اینکه هنوز قیمت مرغ در بازار 3 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد، گفت: به هر حال مغازه‌داران باید هر چه زودتر قیمت جدید را اعمال کنند.
یوسفی افزود: اگرچه پیش بینی می‌شود در شب‌های احیا این قیمت اندکی افزایش پیدا کند اما بلافاصله بعد از شب‌های احیا باز این روند نزولی ادامه می‌یابد.
یوسفی در عین حال خاطرنشان کرد: این کاهش قیمت در آینده به ضرر تولید و تولید‌کننده خواهد بود و دولت باید فکر اساسی برای تثبیت قیمت مرغ داشته باشد.
وی افزود: وزارت بازرگانی به رغم پیگیری‌های مکرر به خرید تضمینی یا تثبیت قیمت اقدام نمی‌کند و این در آینده به ضرر تولید کننده و قیمت بازار خواهد بود.
وی افزود:وزارت بازرگانی مرغ بسته‌بندی شده شیرین‌پک که در هر کیلوگرم 150 تومان هزینه‌های جانبی بسته‌بندی دارد کیلویی 2 هزار و 900 تومان یعنی 500 تومان زیر قیمت تمام شده خریداری می‌کند.
یوسفی افزود: ادامه این روند باعث می‌شود که مرغداران در دوره‌های بعدی تولید نکنند و احتمال کاهش تولید و بی‌ثباتی بازار و افزایش قیمت در آینده وجود دارد.
رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور تصریح کرد: در حال حاضر عرضه مرغ در بازار فراوان است و مرغ زنده به قیمت 2 هزار و 200 تومان و مرغ گرم به قیمت 3 هزار و 100 تومان در کشتارگاه‌ها و عمده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com