کاهش قیمت مرغ از اواسط ماه رمضان

کاهش قیمت مرغ از اواسط ماه رمضان

ایسنا-دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اواسط ماه رمضان افزایش قیمت گوشت مرغ متوقف شده و قیمت گوشت مرغ کاهش یابد.
دکتر علی آذروش با تاکید براینکه تولید گوشت مرغ براساس برنامه‌ریزی انجام شده همچون ماه‌های قبل درحال انجام و توزیع به بازار است، افزود: در حال حاضر با افزایش تقاضای مردم برای تامین مرغ تازه مواجه هستیم که در نتیجه به دلیل ثابت بودن میزان عرضه گوشت تازه مرغ، قیمت‌ این محصول دچار نوسان شده است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه دولت یارانه مناسبی روی مرغ‌های منجمد می‌دهد، اگر مردم بخشی از نیاز خود را از مرغ‌های منجمد تامین کنند تقاضا برای گوشت تازه متعادل‌تر می‌شود ضمن اینکه تاکید می‌کنیم مرغ‌های منجمد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند چراکه اگر مرغ‌های عرضه گرم به بازارهای مصرف به وسیله دامپزشکان و ضابطان بهداشت دو بار ممیزی می‌شوند، مرغ‌های منجمد را سه بار ممیزی می‌کنند.
آذروش با بیان اینکه در حال حاضر مرغ در برخی نقاط با قیمت 2700 تومان و در برخی نقاط دیگر با قیمت 3100 تومان فروخته می‌شود، اظهار کرد: این وضعیت تنها محدود به تهران نمی‌شود و در شهرستان‌های دیگر نیز با این روند مواجه هستیم و در نقاطی که تقاضا بیشتر است نوسان قیمت‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.
او درباره نداشتن رغبت زیاد مصرف‌کنندگان به مرغ منجمد اذعان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در سالیان بسیار دور کیفیت مرغ‌های منجمد تولید داخل و عمدتا وارداتی مناسب نبوده است در نتیجه مردم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مرغ منجمد سلیقه آنها را تامین نمی‌کند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در دو سه سال اخیر تکنولوژی‌های روز تولید مرغ منجمد وارد کشور شده و دستگاه‌های مربوطه بسیار شرایط مطلوبی دارند در نتیجه اگر مردم یک بخشی از سلیقه خود را به سمت مرغ‌های منجمد شیفت دهند و آن تصوراتی که از مرغ منجمد در ذهن خود دارند را کنار بگذارند و یکبار از این مرغ‌های منجمد استفاده کنند مصرف این مرغ‌ها کمک می‌کند که بازار متعادل شود.
او افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در چند سال اخیر معمولا یک التهابی از یک هفته تا 10 روز قبل از ماه رمضان شروع می‌شود و تا یک هفته بعد از شروع این ماه مجددا التهاب‌ها فروکش کرده و بازار آرام و متعادل می‌شود.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور خاطرنشان کرد: براساس توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی در شروع سال جاری گذاشتیم قرار شد که اگر قیمت‌ مرغ از سقف دو هزار تومان به پایین رسید وزارت جهاد کشاورزی از مسیر شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده و این مرغ‌ها را خرید و جمع‌آوری کند تا جریان بازار به نفع تولیدکننده حرکت کرده و کنترل شود و در نقطه مقابل ما نیز تعهد کردیم که قیمت مرغ بالای 3 هزار تومان نرود ولی امسال متاسفانه برخلاف سال گذشته هنوز قیمت مرغ در رنج قراردادی است که با وزارت جهاد کشاورزی بسته‌ایم.
وی افزود: اگر بخواهیم قیمت‌های کنونی مرغ را با قیمت خرداد و اردیبهشت که مرغ کشته آماده طبخ از 1950 تومان تا 2300 تومان بود مقایسه کنیم، در آن زمان مرغداران کشورمان متاسفانه عرضه مرغشان زیر قیمت‌های تمام شده بود و با ضرر و زیان مواجه بودند ولی در حال حاضر قیمت2700 تا 2800 تومان برای مصرف کننده قیمت مطلوب تولیدکنندگان است و اگر پایین‌تر از این قیمت‌ها باشد باید مرغ را شب عید کیلویی 5 هزار تومان فروخت چراکه تولید کنندگان با ضرر نمی‌توانند تولید کنند ضمن اینکه این نوسان قیمت اگر درحد 5 تا 10 درصد باشد نیز قابل تصور است ولی اگر قیمت مرغ بالای 3400 تا 3500 تومان برود قطعا اتفاقاتی در حال رخ دادن است که مورد تایید ما نیست.

 
کلمات کلیدی رمضان کاهش قیمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com