کاهش قیمت مرغ از 20 مهر/ ترکیه بازار مرغ روسیه را از ایران گرفت

کاهش قیمت مرغ از 20 مهر/ ترکیه بازار مرغ روسیه را از ایران گرفت
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی فروشان با بیان اینکه صادرات ایران به روسیه ضعیف شده است، گفت: ترکیه در این زمینه وارد رقابت با ما شده است و با قیمت بهتری بازار آن طرف را به دست گرفته است.
مهدی یوسفخانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی فروشان با بیان اینکه قیمت مرغ حدودا یک ماه است که ثابت است، گفت: فقط نوسان قیمت در برخی روزهای هفته داریم و آن هم به جهت این است که در برخی روزها تقاضا و مصرف متفاوت است.
وی با بیان اینکه در روز شنبه در اوایل هفته و روز پنجشنبه تقاضا بیشتر است، گفت:  بطور کلی در این یک ماه اخیر هیچ گونه نوسان قیمتی نداشتیم و قیمت بین هفت هزار و 600 تا هفت هزار و 800 بوده است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی فروشان ادامه داد: کاهش قیمت مرغ را از اواسط مهرماه پیش بینی می کنیم ولی یک عده از دوستان که کارشناس هستند و دستی در این کار دارند معتقدند این  کاهش قیکت را در آبان ماه خواهیم داشت.
یوسفخانی تصریح کرد: این کاهش قیمت در اتفاقات سال گذشته که همه تولیدکننده ها متضرر شدند و قیمت بین 5 تا6 هزارتومان شد نیست.
وی با بیان اینکه دلیل کاهش قیمت در پاییز را افزایش تولید عنوان کرد و ادامه داد: قیمت عادلانه قیمتی است که به زیر هفت تومان نرسد تا تولید کننده هم بتواند به تولید خود ادامه دهد و سود معقولی هم ببرد و کارش را ادامه دهد.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی فروشان تصریح کرد: گفت: در سال 94 یک عده از تولید کننده ها به دلیل ضرر و زیانی که دیدند از تولید دست کشیدند و در نتیجه مرغ کم شد و قیمت ها افزایش پیدا کرد زیرا عرضه کم افزایش قیمت را به ارمغان دارد.
وی با بیان اینکه در این 4 ماه که قیمت ها بالا بود تولید کننده ها سود خوبی بردند دوباره عده ای به سمت جوجه ریزی و تولید برگشتند، گفت: تولیدشان از 20مهر وارد بازار می شود و عرضه زیاد می شود طبیعتا قیمت ها کاهش پیدا می کند.
یوسفخانی با بیان اینکه صادرات ایران به  روسیه ضعیف شده  است، گفت: ترکیه در این زمینه وارد رقابت با ما شده است و با قیمت بهتری بازار آن طرف را به دست گرفته و اختلافات سیاسی که داشتند تا حدودی حل شده و الان دوباره صادرات را شروع کردند.
وی با اشاره به اینکه اگر صادرات به به همین روال باقی بماندکاهش قیمت خواهیم داشت، افزود: اگر صادرات به روسیه، اوکراین، افغانستان و... فعال شود و مازاد تولیدمان را صادر کنیم قیمت ها به همین شکل می ماند در غیر این صورت کاهش قیمت از 20 مهر را خواهیم داشت.

 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۶/۲۴

    به این ......... بگویید آخه کجا و کی ما به روسیه مرغ صادر کرده بودیم که حالا ترکیه رقیب ما شده است. به این ......... بگویید اینقدر حرف های بی پایه و اساس و بچگانه نزنه. بهتر بر مرغ فروشی کنه

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۶/۲۵

    آقای یوسف خانی نمیدونم از چه طیف یا بهتر بگم کدام گروه مافیا سمت و سو میگیرید و (!) چه کسانی هستید!!اما انچه که واضح هست اینه که خوب یاد گرفتین چطوری اذهان مردم(مصرف کننده) و حتی تولید کننده ها رو منحرف کنید.با به حاشیه کشیدن موضوع!!آخه مردک کدوم صادرات به روسیه رو داشتیم که الان تضعیف شده؟؟شما قبلا جیره خوار دلال های مرغ بودین ولی اخیر با مافیای واردات ذرت هم همپیاله شدین.قیمت مرغ رفت بالابرای ثبات قیمت ذرت.یواش یواش دارین قیمت مرغ رو میکشن پایین؟عجب استراتژیی برای افزایش قیمت ذرت.......

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com