کاهش قیمت شیر به تعویق افتاد!

کاهش قیمت شیر به تعویق افتاد!
با این حساب می‌توان گفت با آغاز توزیع علوفه از روز گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام، شیر خام از اول خرداد ماه کیلویی 630 تومان فروخته می‌شود؛ نه از امروز لذا به تبع آن نرخ محصولات لبنی هم از اول خرداد ماه به قیمت مصوب قبلی خود عرضه می‌شود.بر اساس آخرین تصمیمات در زمینه قیمت‌گذاری شیرخام و فرآورده‌های لبنی، قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان زیرمجموعه وزارت تجارت، علوفه ارزان قیمت را برای دامداران تامین کند و دامداران شیر خام 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر 100 هزار را به قیمت مصوب شده بهمن ماه (کیلویی 630 تومان) به صنایع لبنی بفروشند و صنایع لبنی قیمت‌های افزایش یافته را به نرخ قبلی بازگردانند.
اما درحالی که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام کرده است از امروز (دوشنبه) شیرخام به نرخ قبلی (یعنی 630 تومان) فروخته می‌شود و محصولات لبنی نیز 15 درصد کاهش نرخ خواهد داشت؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد 15 روز بعد از توزیع علوفه کافی و ارزان در کشور، قیمت جدید شیر خام اعمال می‌شود.
به گفته سعید سلطانی متوسط نیاز روزانه کشور به جو 17 هزار تن بدون در نظر گرفتن سایر اقلام خوراک دام است که باید بین همه دامداران کشور توزیع شود.
صنایع لبنی نیز اعلام کرده‌اند: به محض عرضه شیرخام 630 تومانی، نرخ فرآورده‌های لبنی نیز به قیمت مصوب بهمن ماه برمی‌گردد.
با توجه به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام، توزیع علوفه ارزان را از روز گذشته آغاز کرده است، می توان گفت تاثیر توزیع نهاده ارزان بر شیرخام از اول خردادماه خواهد بود.
لذا برخلاف گفته مسئولان برای بازگشت قیمت‌ها و برخورد با قیمت‌های افزایش یافته، بازار مصرف باید از اوایل خردادماه انتظار کاهش قیمت شیرخام و بازگشت محصولات لبنی به نرخ قبلی‌شان را داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com