کاهش قیمت ذرت انگیزه مرغداران را افزایش می‌دهد

کاهش قیمت ذرت انگیزه مرغداران را افزایش می‌دهد
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: ذرت داخلی با قیمت کیلویی 800 تومان تحویل مرغ‌داران استان کرمان شده و این امر انگیزه‌ای برای افزایش جوجه‌ریزی مرغ‌داران استان شده و امیدواریم این روند تا عید ادامه یابد.
مهدی بنی‌اسدی شب گذشته در جلسه تنظیم بازار استان کرمان گفت: در حال حاضر با آغاز برداشت ذرت داخل، قیمت ذرت صادراتی کاهش یافته است و به همین دلیل شاهد وضعیت مطلوبی در نهاده‌های دامی در استان کرمان هستیم.
وی با اشاره به اینکه ذرت داخلی با قیمت کیلویی 800 تومان تحویل مرغ‌داران استان کرمان شده و نیازی به ذرت وارداتی نیست، افزود: قیمت سویا نیز نسبت به 10 روز قبل 100 تومان در هر کیلو نسبت به بندر امام خمینی کاهش یافته و حتی نوع هندی آن نیز تا 600 تومان کاهش قیمت داشته است این کاهش قیمت انگیزه‌ای برای افزایش جوجه‌ریزی مرغ‌داران استان شده و امیدواریم این روند تا عید ادامه یابد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون حدود یک‌هزار و 500 تن سویا برای واگذاری به مرغ‌داران استان با ضمانت‌نامه بانکی 2 ماهه آماده است، گفت: هر کدام از تولیدکنندگان داخلی که برای فروش ذرت مورد نیاز مرغ‌داری‌های استان مشکل نداشته باشند با خرید محصولشان از این حمایت برخوردار می‌شوند.
وی عنوان کرد: نماینده مردم کهنوج در مجلس چندی قبل گفته بود، واردات ذرت موجب ضرر و زیان به تولیدکنندگان ذرت در جنوب استان کرمان می‌شود و ما نیز خواهان حمایت از تولید داخلی هستیم.

 
نظرات شما
  •  

    سید باقر قارنه گفت : ۹۲/۱۰/۱۷

    با سلام.درست است که ذرت با توجه به فصل برداشت ذرتهای داخلی یک مقداری ارزان شده ولی در عوض قیمت جوجه آنقدر بالا رفته که باز بتواند انگیزه جوجه ریزی را کم کند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار بدبخت گفت : ۹۲/۱۰/۲۰

    کم تو مرغداری مشکلات داریم وقتی این خبرها رو هم می خونیم بدتر عصبی میشیم
    اخه سویای هند 600 تومن ارزان شده؟؟؟
    بعد یه جور ریس گفته ذرت به مرغداران تحویل شد انگار پشتیبانی امور دام به مرغداران ذرت تحویل داده یادمون نرفته که پشتیبانی قیمت ذرت رو 950 تومان ذر نظر گرفته
    اقای حسینی اگر این خبرها رو نزارید هم واسه سایت شما بهتر و هم اینکه حداقل ما مرغدارهای بدبختو رو حرص نمیدین
    با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com