کاهش قیمت تخم مرغ در ماه رمضان

کاهش قیمت تخم مرغ در ماه رمضان
مقصر اصلی در این بین دولت نیست زیرا هر زمانی که ما نهاده خواسته ایم و یا بحث صادرات را مطرح کرده ایم مشکلات را برطرف کرده است مقصر اصلی خود مرغداران هستند که مرغ‌های پیر(بالای ۱۸ ماه) را به خیال گران‌تر شدن نگه داشته و به کشتارگاه نمی فرستند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: با شروع فصل گرما تقاضا برای خرید تخم مرغ کاسته شده است و در ماه مبارک رمضان نیز قیمت ها کاهش خواهد یافت.
ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به وضعیت اسفبار تولیدکنندگان تخم مرغ اظهار داشت: طی ماههای گذشته قیمت تخم مرغ تا 1500 تومان کاهش داشته است و ارقام صادراتی این کالا هم بسیار ناچیز است.
وی افزود: رقمی که دولت برای فروش تخم مرغ اعلام کرده هر کیلو 4350 تومان است این در حالی است که روز گذشته تخم مرغ هر کیلو 2800 تومان به فروش رسید.
نبی پور با بیان اینکه عرضه تخم مرغ بیشتر از تقاضاست تصریح کرد: مقصر اصلی در این بین دولت نیست زیرا هر زمانی که ما نهاده خواسته ایم و یا بحث صادرات را مطرح کرده ایم مشکلات را برطرف کرده است مقصر اصلی خود مرغداران هستند که مرغ‌های پیر(بالای ۱۸ ماه) را به خیال گران‌تر شدن نگه داشته و به کشتارگاه نمی فرستند.
وی تصریح کرد:درصورتی که مجوز جوجه ریزی در دست اتحادیه باشد و اتحادیه بتواند آن را تنظیم کند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر قیمتی برای ماه رمضان خواهیم داشت یا خیر افزود: همیشه در ماه رمضان قیمت تخم مرغ کاهش و نرخ مرغ افزایشی می شود.
وی  با اشاره به سرانه مصرف تخم مرغ در کشور افزود: سرانه مصرف در کشور 10 کیلو گرم است و نیاز کل کشور به این محصول حدود 800 هزار تن است این در حالی است که میزان تولید تخم مرغ 950 هزار تن است و مازاد آن باید صادر شود اما با وجود رقبای سرسخت همسایه نظیر ترکیه و اوکراین بازارهایی مثل عراق و افغانستان کاملا اشباع می شوند و جایی برای ما باقی نمی گذارند.
نبی پور در خاتمه با اعلام این خبر که به زودی جایزه صادراتی برای تخم مرغ ارائه می شود گفت: امیدواریم با ارائه این جایزه میزان صادرات تخم مرغ افزایش یابد.

 
نظرات شما
  •  

    هادی صالحی گفت : ۹۳/۰۳/۱۰

    جناب ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با چنین طرز فکری که دارید لطف کنید با کمک دوستانتون مجددا ویروس انفلوانزا رو روانه مرغداریها کتید ....
    واقعا ناراحت کننده است که رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار به جای ایده چگونگی افزایش تولید و چگونگی دست گرفتن بازار دنیا
    و یا حد اقل استعفا به دلیل نداشتن برنامه راهبردی اتهام به مرغداران میزنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com