کاهش قیمت تخم مرغ تا 10روز آینده

کاهش قیمت تخم مرغ تا 10روز آینده
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار کشور گفت: قیمت تخم مرغ این هفته و یا حداکثر تا10 روز آینده سیر نزولی خواهد یافت .
هدایت اصغری افزود: اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار از اسفند سال 89 مسئولیت تنظیم بازار تخم مرغ را برعهده گرفته و قرار است در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی بستری فراهم تا اهداف دولت محقق شود.
وی گفت: اتحادیه مرغ تخم گذار از سال 89 تاکنون سعی داشته است نرخ نهایی تخم مرغ در بازار را به گونه ای تنظیم کند تا اجحافی در حق مصرف کننده نشود و تولید کننده نیز متضرر نباشد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار کشور افزود: در هفته های گذشته به علت اعمال تعرفه ، شاهد ایجاد جوی در بازار بودیم که براساس آن قیمت تخم مرغ افزایش یافت.
اصغری گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 15 هزار تن تخم مرغ به منظور تنظیم بازار وارد کشور می شود و در صورتی که بازار تنظیم نشود امکان افزایش این مقدار وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در هفته2000 تن تخم مرغ وارد خواهد شد افزود: واردات تخم مرغ برحسب نیاز بازار و تا زمانی که قیمت ها به تعادل برسد ادامه دارد و از امروز50 تن تخم مرغ در میادین توزیع می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار کشور گفت: طبق توافقات صورت گرفته قرار بود تخم مرغ کیلویی2500 تومان و شانه ای5000 تومان توزیع شود اما امروز توافق جدیدی به منظور هماهنگی با بازار صورت گرفت که قرار شد تخم مرغ کیلویی2500 تومان و شانه ای 4700 تومان به دست عوامل توزیع کننده برسد.
وی افزود: در این شرایط تخم مرغ شانه ای کمتر از شش هزار تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.
اصغری با بیان اینکه این محصول از کشور ترکیه وارد خواهد شد گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با تایید دامپزشکی ، در آینده از کشورهای دیگر نیز واردات خواهیم داشت تا انحصار واردات تخم مرغ از یک کشور شکسته شود.
وی در عین حال گفت: ایران از نظر تولید تخم مرغ رتبه خوبی در سطح بین الملل دارد و همواره دارای مازاد تولید بوده ایم به گونه ای که در سال های گذشته30 تا50 هزار تن تخم مرغ صادر می شد اما با توجه به شیوع بیماری در واحدهای تولیدی ، قرار شد صرفا به منظور رفع نیاز مقداری واردات داشته باشیم.
اصغری گفت: در دو سه ماه آینده تولید تخم مرغ کشور به مقدار گذشته باز خواهد گشت و امیدواریم با افزایش تولید دیگر شاهد سقوط قیمت ها و متضرر شدن تولید کنندگان نباشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com