کاهش شدید قیمت تولیدات مرغداری پاکستان

کاهش شدید قیمت تولیدات مرغداری پاکستان
پاکستان – در حالیکه صنعت مرغداری پاکستان به دلیل بی ثباتی های سیاسی و قیمت گزاف برق در معرض خطر و آسیب است ،عرضۀ بیش از حد در بازار بسیار مورد انتقاد مرغداران پاکستان قرار گرفته چرا که موجب افت قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ شده است.
 به دلیل عرضۀ بیش از حد، نرخ تولیدات مرغداری در بازار آزاد طی هفته های اخیر با افت شدیدی رو به روست. نرخ گوشت مرغ در برخی خرده فروشی های مرکز استان به 140 روپیه/کیلوگرم افت داشته در حالیکه متوسط بها در اکثر مغازه ها 155 روپیه/کیلوگرم است.
طی 6 ماه اخیر، در حالیکه هزینۀ تولید برای مرغداران 130 روپیه/کیلوگرم بود، قیمت مرغ زنده به طور متوسط 115 روپیه/کیلوگرم بوده که حدود 15 روپیه/کیلوگرم برای مرغداران خسارت به دنبال داشت.
صنعت مرغداری 700 میلیارد روپیه ای پاکستان در آستانۀ بحران مالی است. مرغداران به رسانه ها اعلام کردند که هزینۀ تولید مرغ زنده معمولا بین 125 تا 130 روپیه/کیلوگرم است که هزینه های جوجۀ یکروزه ، خوراک ، دارو ، واکسیناسیون و برق را در بر می گیرد.
دکتر مصطفی کمال ،رئیس اتحادیۀ مرغداران منطقۀ شمالی پاکستان اذعان داشت در حال حاضر گوشت مرغ پایین تر از قیمت تولید آن به فروش می رود و دولت بایستی هرچه سریع تر اقدامی ترتیب دهد تا قیمت را افزایش دهد . وی به عنوان حمایت از این صنعت پیشنهاد کرد دولت وام های بدون بهره در اختیار تولیدکنندگان و مرغدارانی که خسارت دیده و مجبور به تعطیلی شده اند، قرار دهد.      
 صنعت مرغداری پاکستان ضمن ایجاد اشتغال برای  8 / 1 میلیون نفر ، 40 درصد مجموع مصرف گوشت را در بر می گیرد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com