کاهش تولید شیر در صورت پرداخت نشدن مطالبات دامداران

کاهش تولید شیر در صورت پرداخت نشدن مطالبات دامداران
رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: اگر مطالبات دامداران پرداخت نشود، نوسانات بازار علوفه ادامه داشته باشد و قوانین معطل مانده اجرا نشوند تولید شیر در سال جاری کاهش می‌یابد.
سیروس روستا اظهار کرد:‌ دامداران از ابتدای امسال تاکنون مطالبات زیادی بابت نهاده‌هایی که باید به ازای شیر تحویلی به کارخانه‌ها دریافت می‌کردند دارند. از سوی دیگر نیز بدهی‌های بانکی‌ آن‌ها رو به افزایش است که اگر دولت تدبیری دراین زمینه نیندیشند مشکلات زیادی به وجود میِ‌آید.
وی افزود: دامداران در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 214 هزار و 139 تن شیر به کارخانه‌ها تحویل داده‌اند که جمعا باید 823 هزار و 78 تن نهاده به ازای آن تحویل می‌گرفتند.
روستا با بیان این‌که شرکت پشتیبانی امور دام به نمایندگی از دولت تاکنون تنها بابت سه ماه میزان تحویل شیر از سوی دامداران به کارخانه‌ها به آن‌ها نهاده داده است ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون دامداران 368 هزار و 631 تن نهاده تحویل گرفتند و باید 454 هزار و 447 تن دیگر تحویل بگیرند.
رییس اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: میزان ذرت تحویلی به دامداران از ابتدای امسال تاکنون 135 هزار و 426 تن و باقی مانده آن 162 هزار و 35 تن است. همچنین با توجه به این که تاکنون 101 هزار و 904 تن سویا تحویل داده شده باید 128 هزار و 177 تن دیگر از این محصول از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت شود.
به گفته وی دامداران بابت میزان شیر تحویلی به کارخانه‌ها 134 هزار و 226 تن جو تحویل گرفته‌اند و 163 هزار و 237 تن دیگر طلبکار هستند.
روستا تاکید کرد: این تعهد دولت که براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اتحادیه مرکزی دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام جزو مطالبات دامداران به شمار می‌رود باید هر چه سریع‌تر از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عمل شود چراکه در غیر این صورت دامداران دیگر توان ادامه تولید را ندارند و تولید شیر در سال جاری با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌شود.
رییس اتحادیه مرکزی دامداران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود نوساناتی است که در بازار نهاده‌های تولید پس از اعلام حذف ارز مرجع از واردات این کالاهای اساسی به وجود آمده است اما دامدارانی که برای جبران کمبود نقدینگی خود در حال حاضر به بانک‌ها بدهکارند نیازمند تدبیر دولت هستند تا مشکلاتشان حل شود.
وی هشدار داد: اگر مطالبات دامداران پرداخت نشود و تدبیری برای اجرای قوانین معطل مانده این بخش و جلوگیری از نوسانات بازار اندیشیده نشود بدهی‌های دامداران بیش از پیش افزایش می‌یابد. از سوی دیگر افزایش هزینه‌های تولید آن‌ها سبب می‌شود تا دیگر قادر به ادامه تولید نباشند.
به گزارش ایسنا، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اتحادیه مرکزی دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام باید به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر خام 3.2 درصد چربی با پایه میکروبی زیر 100 هزار، نهاده به قیمت‌های مصوب به دامداران داده شود.
براساس این تفاهم‌نامه هر کیلوگرم ذرت قیمت کیلویی 700 تومان، هر کیلوگرم سویا کیلویی 1050 تومان و هر کیلوگرم جو کیلویی 650 تومان باید در مراکز استان‌ها به دامداران تحویل داده شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com