کاهش 50 درصدی واردات گوشت قرمز در سال جاری

کاهش 50 درصدی واردات گوشت قرمز در سال جاری
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری ظرفیت واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم واردات گوشت در سال آینده به حداقل ممکن برسد و به سمت خودکفایی در این بخش حرکت کنیم.
صادق خلیلیان ضمن تکذیب این ادعا که به یکی از بزرگترین واردکنندگان گوشت قرمز تبدیل شده ایم،گفت: از مجموع یک میلیون تن گوشت نیاز داخل 90 درصد آن در حال حاضر در داخل کشور تولید و تنها 10 درصد آن وارد می شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت با حمایت از دامداری های تولید گوشت و پرواربندی ها در سراسر کشور به دنبال کاهش واردات و سپس خودکفایی در تولید گوشت قرمز است که انشاءاله این محقق خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی به خروج از انحصار واردات گوشت از برزیل اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم تا آن میزان واردات گوشتی که انجام می شود را از انحصار برزیل خارج کنیم و محل های واردات را متنوع کنیم و این در سال آینده نمود بیشتری خواهد داشت.
خلیلیان یادآور شد: در سال 87 با خشکسالی شدیدی که حاکم شد برخی دام ها به علت کمبود علوفه کشتار شدند که مقداری از حجم جمعیت دامی کشور کاهش یافت؛اما خوشبختانه از آن به بعد با برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیت دامداری های پرورشی به سمت کاهش واردات و افزایش تولیدات داخل حرکت کردیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com