کاهش 50 درصدی واردات گوشت قرمز به کشور

کاهش 50 درصدی واردات گوشت قرمز به کشور
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از کاهش 50 درصدی واردات گوشت قرمز به کشور طی سال 92 نسبت به سال 91 و 90 خبر داد.
ذبیح‌الله غریب در یک نشست خبری که به مناسبت ششم اردیبهشت (روز جهانی دامپزشکی) برگزار شد، اظهار داشت: ورود دام‌های غیرمجاز به کشور کماکان به عنوان یک چالش و تهدید برای حوزه دامپزشکی به شمار می‌رود.
وی افزود: کمبود اعتبارات نیز از دیگر مسائل این حوزه است که اعتقاد داریم از آنجایی که فعالیت‌های دامپزشکی در راستای توسعه سلامت افراد در جامعه صورت می‌‌گیرد، بودجه بیشتری نیز به این حوزه اختصاص داده شود.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه رویکرد این اداره کل ایجاد رقابت در بخش خصوصی با هدف توسعه بخش‌های مختلف دامپزشکی است، یادآور شد: سال گذشته توسط بخش خصوصی سه واحد داروخانه و دو کلینیک دامپزشکی در استان راه‌اندازی شد.
وی همچنین از فعالیت دو واحد پخش داروی دام و  طیور از سال گذشته در هرمزگان خبر داد و افزود: ارتقا وضعیت کشتارگاه‌ها در استان طی ماه‌های اخیر به طور جد در دستور کار دامپزشکی استان قرار داشته است.
غریب از افزایش کشتارگاه‌های طیور در هرمزگان خبر داد و گفت:‌ طی اجرای طرح ضد انگلی رایگان مناطق روستایی و عشایری هرمزگان در سال گذشته پنج تن داروی ضد انگل و دو هزار و 500 لیتر سم توزیع شده است.
وی از راه‌اندازی یک واحد صادراتی پا و پنجه مرغ در هرمزگان و همچنین راه‌اندازی سه واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و گوشت مرغ خبر داد.
غریب با بیان اینکه تولید گوشت مرغ آنتی بیوتیک با هدف افزایش تولید محصولات ارگانیک نیز در دستور کار دامپزشکی استان قرار دارد، بیان داشت: به صورت مداوم با بروز برخی از بیماری‌ها در مرغداری‌ها و سایر نقاط نگهداری دام در استان روبرو هستیم که کنترل و مقابله با شیوع این بیماری‌ها که در تمام طول سال صورت می‌گیرد انرژی و هزینه بالایی را از سازمان دامپزشکی می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از واردات 87 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته از طریق هرمزگان به کشور خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با سال 91 و به ویژه سال 90 دارای کاهش رشد پنجاه درصدی است.
غریب همچنین با بیان اینکه واردات گوشت مرغ نیز طی سال 92 نسبت به مدت مشابه پنج درصد کاهش داشته است، گفت: در سال 92، یازده هزار تن گوشت مرغ به صورت منجمد از هرمزگان وارد کشور شده است.
وی از واردات 30 هزار تن آبزیان از طریق هرمزگان به کشور خبر داد و یادآور شد: این در حالی است که از هرمزگان 13 هزار و 500 تن انواع آبزیان به دیگر کشورها صادر شده است.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر این میزان پنج هزار تن آبزیان تولیدی سایر استان‌ها نیز با نظارت دامپزشکی هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته دو هزار تن آلایش‌های خوراکی و همچنین 22 هزار تن پا و پنجه مرغ نیز از هرمزگان در کنار چهار هزار و 300 تن آبزیان غیر خوراکی به سایر کشورها صادر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com