کاهش 50 درصدی صادرات مرغ در 6 ماهه نخست امسال

کاهش 50 درصدی صادرات مرغ در 6 ماهه نخست امسال
یوسفی گفت: در مهرماه امسال مصرف مرغ به نسبت ماه‌های قبل 15 درصد کاهش داشته است.
محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی بیان داشت: قیمت مرغ نسبت به هفته قبل هیچ‌گونه تغییری نداشته است، الان قیمت مرغ زنده 4200 تا 4400 تومان و قیمت مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن 6200 تومان و در مغازه‌های سطح شهر 6380 تومان است.
وی افزود: این قیمت 25 درصد نسبت به قیمت واقعی مرغ کمتر است، زیرا سازمان حمایت هم قیمت واقعی مرغ را 7800 تومان می‌داند اما از آن جهت که تولید زیاد است بنابراین قیمت کنونی عرضه این کالا با قیمت واقعی فاصله دارد.
یوسفی تأکید کرد: در ماه‌ مهر به نسبت ماه‌های قبل تقاضا برای مرغ به دلیلی از جمله کم شدن توان خرید مردم 15 درصد کاهش داشته و همین نیز موجب کاهش قیمت مرغ شده است.
وی ادامه داد: الان شرکت پشتبانی امور دام هم است که مشغول جمع‌آوری مرغ مازاد برای تأمین ذخیره‌های استراتژیک کرده است و تا جایی که بنده مطلع هستم بین 800 تا هزار تن مرغ در روز را جمع آوری می کند، و این بدان معنا است که این میزان در ماه‌های قبل توسط مردم مصرف می شده بنابراین این نشان می‌دهد که به همین میزان مصرف مرغ کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در رابطه با ویروس‌هایی که مرغ‌های تخمگذار را آلوده می‌کنند، گفت: این ویروس بر روی مرغ‌های گوشتی هیچ تأثیری ندارد کما این که تا جایی که بنده مطلع هستم برای تخم مرغ نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه ممکن است خود مرغ تخم‌گذار را آلوده کند که قطعا سازمان دامپزشکی بر روی آن نظارت کامل خواهد داشت.
یوسفی در رابطه با صادرات گفت: در 6 ماه امسال صادرات به نسبت سال قبل چیزی در حدود 50 درصد کاهش صادرات داشتیم زیرا دامپزشکی مجوز صادرات نمی داد، در حال حاضر برای مسیر زائرین اربعین هم مقداری مرغ صادر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com