کاهش 50 درصدی بیماری تب مالت در جمعیت انسانی با مایه کوبی مستمر

کاهش 50 درصدی بیماری تب مالت در جمعیت انسانی با مایه کوبی مستمر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 200پرونده تخلفات دامی در سال گذشته به محاکم قضائی ارسال شده است.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر شهرام دیلمقانی، افزود:هیچ گوشتی از کشتارگاه‌ها بدون بازرسی خارج نمی‌شود و کلیه مراکز بسته بندی و تولیدی تحت نظارت کامل این سازمان قرار دارند؛ لذا در سال 88 فقط در ارومیه بیش از 200پرونده تخلفات دامی را به محاکم قضایی ارسال کرده‌ایم.
وی در خصوص بیماری تب مالت اذعان کرد: با مایه کوبی مستمر توانسته‌ایم میزان وقوع بیماری تب مالت در جمعیت انسانی را در مقایسه با سال 85 به نصف کاهش دهیم وبیش از یک میلیون راس دام را بر علیه این بیماری مایه کوبی کرده‌ایم.
دکتر دیلمقانی در مورد برنامه‌های سال 89، گفت: تداوم ساماندهی بهداشتی کشتارگاه‌های سنتی دام تحت تملک شهرداری‌ها، شناسایی و ساماندهی بهداشتی عسل تولیدی،انجام طرح تحقیقات مرتبط با باقیمانده‌های عسل تولیدی، کنترل بیماریهای زنبور عسل واجرای برنامه سیستم مراقبت فعال وغیرفعال در مراکز تکثیر وپرورش ماهیان سردابی وگرمابی از اولویت‌های کاری ما در امسال خواهد بود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: در مورد طیور جزیی از صادر کنندگان به بقیه استانها وحتی کشورهای خارجی بوده وهستیم و در خصوص گوسفند نیز سالیانه 700 تا 800 هزار راس صادرات به سایر استانها داریم.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com