کاهش 40 درصدی قیمت عمده فروشی گوشت مرغ

کاهش 40 درصدی قیمت عمده فروشی گوشت مرغ
محمد یوسفی افزود: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید هزینه های خانوارها در خصوص لوازم و التحریر افزایش یافته و همین امر نیز موجب کاهش مصرف گوشت مرغ طی ماه اخیر شده است.
وی اظهارداشت: به دلیل تولید انبوه، کاهش مصرف و نبود صادرات این محصول به بازارهای هدف میزان قابل توجهی مرغ زنده روی دست تولید کنندگان باقی مانده است.
یوسفی افزود: نگهداری مرغ در مرغداری ها افزایش هزینه های تولید را به همراه خواهد داشت که همین امر موجب ضرر تولید کنندگان این محصول در کشور شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت نهاده ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است،گفت: سال گذشته قیمت نهاده هایی همچون ذرت 250 تومان و قیمت مرغ در بازار مصرف سه هزارو 700 تا 3 هزارو 800 تومان بوده است، این درحالی است که امسال قیمت ذرت 580 تومان و قیمت مرغ به دوهزارو 500 تومان درعمده فروشی ها رسیده است.
رییس اتحادیه سراسری مرغداران کشور تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت مرغ در بازار مصرف، کشتارگاه‌ها نیز به میزان نیاز روزانه مرغ کشتار می‌کنند و تمایلی به خرید مازاد این محصول از تولید کنندگان ندارند.
یوسفی با تاکید براینکه تولیدکنندگان مرغ کشور بیش از هر زمان دیگر به حمایت دولت نیاز دارند گفت: پیش بینی می شود در صورت ادامه این روند و عدم تنظیم بازار از سوی دولت صنعت مرغداری کشور با مشکلات عدیده ای روبرو و در نهایت به نابودی کشیده شود.
رییس اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: در زمان حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت یک هزارو 600 تا یک هزارو 700 تومان رسیده و همچنین مرغ درعمده فروشی ها نیز به قیمت 2 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.
وی افزود: اکنون ماهانه حدود 140 هزارتن گوشت مرغ در 17 هزار واحد مرغداری گوشتی تولید می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com