کامیاران تولید کننده 10 درصد گوشت مرغ در کردستان است

کامیاران تولید کننده 10 درصد گوشت مرغ در کردستان است
مدیر جهاد کشاورزی کامیاران از وجود 83 واحد مرغداری در کامیاران خبر داد و گفت: بیش از چهار میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های این شهرستان تولید می‌شود.
 بهرام کوشکی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مرغداران این شهرستان ضمن مناسب و به صرفه دانستن طرح برنامه‌ریزی تولید در حوزه مرغداری در خصوص صنعت مرغداری در این شهرستان گفت: 83 مرغداری فعال و دارای پروانه در این شهرستان وجود دارد که از این میزان بیش از 10 تا 15 درصد آن‌ها غیرفعال است.
وی همچنین از تولید و عرضه بیش از یک میلیون و 80 هزار قطعه مرغ در هر دوره در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب این شهرستان، واحد‌های مرغداری هر ساله چهار دوره جوجه‌ریزی دارند که بر این اساس هر ساله بیش از چهار میلیون و 200 هزار قطعه مرغ در این شهرستان تولید و عرضه می‌شود.
وی به کسب رتبه چهارم استانی از لحاظ جوجه‌ریزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید مازاد گوشت مرغ در این شهرستان، امکان صادرات این فرآورده از کامیاران به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار فراهم است.
10 درصد تولیدات مرغ کردستان در کامیاران تولید می‌شود
به گفته مدیر جهاد کشاورزی کامیاران به طور متوسط بالغ بر 10 درصد تولیدات سالانه گوشت مرغ در سطح استان در این شهرستان تولید و عرضه می‌شود.
وی به عدم وجود واحد‌های مرغ تخمگذار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پایین بودن نسبی قیمت مرغ در این شهرستان نسبت به شهرستان‌های دیگر به دلیل وجود رقابت در میان واسطه‌هاست.
کوشکی اجرای طرح برنامه‌ریزی تولید را منجر به کاهش قدرت و دخالت واسطه‌ها در بازار مرغ دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت استاندار و اصول بهداشتی از سوی واحد‌های دارای پروانه کسب در طول 2 سال گذشته شاهد هیچگونه تخلف منجر به پلمب واحد مرغداری در این شهرستان نبوده‌ایم.
وی در ادامه یکی از آیتم‌های پرورش مرغ از مرحله جوجه‌ریزی تا مرحله عرضه به بازار را استفاده از دز مشخصی از آنتی‌بیوتیک به عنوان یک نوع داروی تقویتی فاقد هرگونه ضرر و زیان دانست و افزود: خوشبختانه تاکنون در واحدهای پرورش مرغ این شهرستان شاهد استفاده از داروهای تقویتی مضر و خطرناک نبوده‌ایم.
مدیریت تولید شرط اصلی پرورش سالم است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران مدیریت تولید را عمده‌ترین شرط اساسی در عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ دانست و تصریح کرد: سالم بودن جوجه و داشتن رشد مناسب در روند پرورشی جوجه موجب عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های بی‌خطر است.
وی در ادامه به اشتغالزایی بیش از 340 نفر به صورت مستقیم و سه برابر این میزان به صورت غیرمستقیم در واحد‌های مرغداری کامیاران اشاره کرد و گفت: مرغداری‌های صنعتی نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال داشته‌اند.
این مقام مسئول در ادامه در خصوص مشکلات این حوزه افزود: با توجه به تعداد بالای واحد‌های مرغداری احداثی در شهرستان و با توجه به شرایط و ضوابط صدور مجوز واحدهای مرغداری را در حد اشباع اعلام کردند.
24 واحد مرغداری از گاز طبیعی بهره‌مند هستند
وی بر لزوم افزایش کیفیت در تولید به جای توسعه کمی واحد تاکید کرد و گفت: در شهرستان کامیاران 36 واحد از مرغداری شهرستان اقدام به بهینه‌سازی سالن‌های پرورش خود کرده که نقش بسزایی در افزایش کیفیت و میزان تولید در واحدهای تولیدی دارند.
کوشکی ادامه داد: بیش از 24 واحد از مرغداری‌ها در این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که همین امر در کیفیت تولید و کاهش قیمت تمام شده مرغ موثر و دارای نفع اقتصادی برای تولیدکننده و دولت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران در پایان از در دست اقدام بودن تعدادی دیگر از واحدهای مرغداری برای بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک خبر داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com