کارخانه شیر کرمان با مشکل کمبود شیر مواجه است

کارخانه شیر کرمان با مشکل کمبود شیر مواجه است
فرشته افتخاری اظهار داشت: میانگین ظرفیت تولید این کارخانه 100 تن در روز بوده که این میزان در حال حاضر کاهش یافته است.
وی دلیل کاهش تولید را کمبود شیر عنوان کرد و گفت: با افزایش قیمت غذای دام، دامداریها دچار مشکل شده و شیر کمتری وارد کارخانه می کنند.
این مسئول بیشترین میزان تولید کارخانه را مربوط به پنیر و محصولات استریلیزه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ماست و دوغ پگاه کرمان به کشورهای افغانستان و عراق صادر می شود.
افتخاری در ادامه، به تشریح چگونگی تولید محصولات لبنی در این کارخانه پرداخت و گفت: بعد از تحویل شیر، آزمایشات لازم بر روی آن صورت می گیرد و سپس با انجام مراحل مختلف اعم از هموژنالیزر، پاستوریزاسیون، سالم سازی و استریلیزاسیون، مجدد محصول نهایی مورد کنترل و آزمایش قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: درون شیر خام، میکروبهای واگیردار زیادی وجود دارد به همین دلیل ضروری است شیر خام به خوبی جوشانده شود.
افتخاری ادامه داد: اما جوشاندن شیر موجب می شود تا ارزش غذایی آن از بین برود به همین دلیل توصیه می شود مردم سالم سازی شیر را به کارخانه ها بدهند.
کارشناس کیفیت کارخانه لبنیات پگاه کرمان تصریح کرد: اما متاسفانه در حال حاضر تنها 30 درصد شیر خام تولیدی وارد کارخانه می شود که این مسئله سلامت جامعه را تهدید می کند.
وی همچنین بر مصرف حداقل دو لیوان شیر در طول روز تاکید کرد و گفت: سرانه مصرف شیر در کشور ما به ازای هر نفر 75 کیلوگرم و در اروپا 300 کیلوگرم است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com