ژاپن واردات گندم از کانادا را از سر می‌گیرد

ژاپن واردات گندم از کانادا را از سر می‌گیرد
ژاپن که از بعد از ماه ژوئن و پیدا شدن چند گندم تغییر ژنتیک یافته در ایالت آلبرتای جنوبی، واردات گندم از کانادا را متوقف کرده بود، بار دیگر به واردات گندم از این کشور پرداخت.
هنوز مشخص نیست که این گندم‌های تغییر ژنتیک یافته چگونه پیداشده بودند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این گندم‌ها ویژگی شناخته‌شده‌ای داشتند که تقریباً 20 سال پیش در آزمایش‌ها با شکست روبه‌رو شدند.
در زمان کشف این گندم‌ها، کره جنوبی هم واردات گندم خود از کانادا را به حالت تعلیق درآورد، اما یک هفته بعد دوباره واردات خود را از سر گرفت. آزمایش‌های اخیر انجام‌شده بر روی گندم‌های وارداتی نشان می‌دهد که این گندم‌ها تغییر ژنتیک داده نشده‌اند.
تام استیو، مدیرکل کمیسیون گندم آلبرتا در این زمینه می‌گوید: «نه تنها سیستم مدیریت دانه کانادا پروتکل‌های کنترل کیفی سخت‌گیرانه‌تر دنیا را اعمال می‌کند بلکه ما وضوح و شفافیت برای مشتریان‌مان را نیز در اولویت قرار داده‌ایم. او در ادامه می‌گوید: ژاپن یکی از مشتریان خوب کانادا است و خوشحال هستیم که دوباره به سیستم ما اعتماد کرده‌اند و تجارت عادی را از سر گرفته‌اند.»
ژاپن یکی از بزرگ‌ترین خریداران گندم کانادا است و سالانه 1.5 تا 2 میلیون تن گندم را از این کشور وارد می‌کند. ژاپن گفته است که بعد از این تعلیق خرید، می‌خواهد از کانادا 62.957 تن گندم بخرد.
میزان استفاده ذرت ژاپن
 بنا بر اطلاعات ارائه‌شده توسط وزارت کشاورزی، جنگلداری و پرورش آبزیان ژاپن، میزان استفاده ذرت این کشور در خوراک، در ماه مه 48.7 درصد افزایش ‌یافته است. گفتنی است سال گذشته در ژاپن میزان استفاده از ذرت در خوراک حیوانات 46.9 درصد بوده است.
کل واردات خوراک ترکیبی ژاپن در ماه جاری میلادی 2.02 میلیون تن بوده است که این میزان نسبت به ماه آوریل 3.72درصد افزایش داشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com