چین تعرفه واردات مرغ از آمریکا را به شدت افزایش داد

چین تعرفه واردات مرغ از آمریکا را به شدت افزایش داد

در حالی که جنگ تجاری آمریکا روز به روز وارد مرحله تازه تری می شود وزارت بازرگانی چین اعلام کرد برای مقابله با بازار شکنی شرکتهای آمریکایی تعرفه واردات مرغ از این کشور را افزایش داده است .به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد در واکنش به بازار شکنی شرکتهای آمریکایی تعرفه واردات گوشت مرغ از این کشور به 105 درصد افزایش یافته است .
به اعتقاد کارشناسان تجاری این اقدام دولت چین موجب تشدید جنگ تجاری بین دو کشور خواهد شد .
وزارت بازرگانی چین افزود اقدام شرکتهای آمریکایی در فروش محصولات گوشت مرغ در بازار چین زیر قیمت بازار به ضرر شرکتهای داخلی این کشور بوده است . تعرفه های جدید برای واردات گوشت مرغ آمریکا از امروز دوشنبه اعمال خواهد شد .
مناقشات تجاری چین و آمریکا پس از به قدرت رسیدن باراک اوباما به اوج خود رسیده است . فشارهای واشنگتن بر پکن برای اصلاح سیاستهای ارزی و افزایش ارزش یوان به شدت افزایش داشته است .
کنگره آمریکا نیز به تازگی طرح افزایش تحریم های تجاری بر ضد چین را به تصویب رسانده است . میزان صادرات مرغ آمریکا به چین در سال 2008 به بیش از 584 هزار تن رسید که نسبت به سال قبل از آن 12 درصد رشد داشته است .
در شش ماه نخست 2009 نیز چین بیش از 305 هزار تن مرغ از آمریکا وارد کرده است . آمریکا بزرگترین صادر کننده مرغ به چین به شمار می رود .

 
کلمات کلیدی آمریکا چین
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com