چین تعرفه های جدیدی بر واردات گوشت مرغ از آمریکا اعمال می کند

چین تعرفه های جدیدی بر واردات گوشت مرغ از آمریکا اعمال می کند

چین اعلام کرد مالیات جدیدی بر گوشت مرغ وارداتی از آمریکا وضع خواهد کرد.
به گزارش ایانا و به نقل از اگری نیوز (Agri News)، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: با توجه به بهره مندی شرکتهای تولیدکننده مرغ آمریکا از یارانه های دولتی، این کشور قصد دارد مالیات ضد یارانه ای تا 4/31 درصد روی برخی فرآورده های گوشت مرغ آمریکا که این یارانه ها را دریافت کرده اند، وضع نماید.
این اولین بار است که چین مالیاتی بر واردات محصولات کشاورزی یارانه دار وضع می کند.
در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است: دولت آمریکا یارانه های کلانی برای صاحبان مرغداریها برای تهیه خوراک مانند سویا و ذرت جهت تغذیه مرغها فراهم می سازد. این امر باعث نابرابری در رقابت بین شرکتهای آمریکایی با تولیدکنندگان چینی می شود.
شرکتهای چینی در دو سال گذشته با افزایش واردات گوشت مرغ که موجب کاهش شدید قیمتها شد، زیان زیادی کرده اند. متوسط قیمتها در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال قبل 10 تا 20 درصد کاهش یافته است.
واردات فرآورده های مرغ از آمریکا در سال 2009 با 8/6 درصد افزایش به 620 هزار تن رسید. در حالی که کل واردات چین در همین مدت با 5/7 درصد کاهش به 730 هزار تن بالغ گشت.
در حال حاضر صدها محموله فرآورده های مرغ وارداتی آمریکا به دلایل مختلف (داشتن عوامل بیماریزا یا نقض زمان تعهد شده) در حال بازرسی هستند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین اظهار امیدواری کرد شرکتهای آمریکایی، محصولات سالمتری به چین بفرستند

 
کلمات کلیدی آمریکا چین
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com