چگونه در خشکسالی دامداری کنیم؟

چگونه در خشکسالی دامداری کنیم؟
دکتر «ناصر طهماسبی‎پور» در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: در مواقع خشکسالی علوفه در دسترس دام کاهش می‎یابد در نتیجه وزن دام، تولید شیر و زادآوری دام‎ها کم می‎شود.
وی با بیان این‌که در خشکسالی‎های شدید و طولانی مرگ دام‎ها نیز اتفاق می‎افتد، خاطرنشان کرد: هر چند برخی معتقدند که وجود گله‎های بزرگ نوعی حفاظت در برابر خشکسالی است. چون با مرگ شماری از دام‎ها بقیه ادامه حیات می‌دهند اما گله‎های کوچک به‌طور کامل از میان می‎روند.
طهماسبی‎پور ادامه داد: یکی از راه‎های مقابله با خشکسالی کاهش شمار دام(کشتار و یا فروش آنها در مناطقی است که دچار خشکسالی نیستند)است. با این شیوه، علوفه در دسترس نیز برای بقیه دام‎ها افزایش می‎یابد.
این دکترای آبخیزداری خاطرنشان کرد: کشورهایی که منابع مالی کافی داشته باشند در مواقع خشکسالی نسبت به واردات علوفه به‌ویژه علوفه کنتسانتره اقدام می‎کنند. این علوفه دام‎ها را از خطر نابودی نجات می‎دهد.
وی یادآور شد: هم‌چنین که درخشکسالی 1378-1379مقدار زیادی علوفه به ویژه یونجه در استان‎های مختلف وارد و یا از آنها صادر شد. 
 
نظرات شما
  •  

    armin D.r.v گفت : ۹۴/۰۴/۰۷

    باسلام ,جناب دکتر طهماسبی تصور دارم از پشت پنجره منز. ل مشاهده گر جریانات هستید ،،چرا واردات ،!!!استان خوزستان سرشار از علوفه ،است که خریدار ان به چشم نمیخورد ،،دوستان دامدار بدنبال علوفه مفت هستن که بدون شک این مفت خواهی فراهم نمیشود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com