چهار کشتی کنجاله سویا و ذرت در حال ورود به بنادر ایران

چهار کشتی کنجاله سویا و ذرت در حال ورود به بنادر ایران
به‌دلیل سخت‌گیری‌های لازم برای واردات نهاده‌ها، به جرأت می‌توان گفت که این محصولات هیچ آلودگی نداشته و سلامت هستند.
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد با اعلام این خبر از سرعت گرفتن واردات نهاده‌ها خبر داد و گفت: پس از یکسان شدن نرخ ارز به قیمت دوهزار و 500 تومان، نهاده‌های مورد نیاز برای بخش‌های مختلف دام و طیور کشور به سرعت در حال ورود است.
حمید ورناصری افزود: میزان واردات به اندازه‌ای سرعت گرفته که برای شش ماه آینده، کنجاله سویا و ذرت در حال ذخیره شدن است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه انبارهای ذخیره‌ای کشور پر شده، اما همچنان واردات ادامه دارد و دو کشتی کنجاله سویا و دو کشتی ذرت نیز در حال ورود است.
ورناصری از سلامت نهاده‌های وارداتی خبر داد و یادآور شد: یکی از شرایط واردکنندگان برای محصولات، دارا بودن نامه از دامپزشکی کشور مبداء است که بدین ترتیب پس از آنکه محموله وارد بندر امام خمینی شد نیز دوباره توسط ناظران بهداشتی کشورمان تحت بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید سلامت، اجازه ترخیص داده می‌شود.
وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که نهاده‌های وارداتی که برای بخش دام و طیور کشور به مصرف می‌رسد، دارای مشکل آلودگی است.
سلامت محصولات وارداتی در هاله‌ای از ابهام
مدیرعامل شرکت نهاده‌های دامی جاهد ادامه داد: ضوابط بهداشتی برای واردات نهاده‌های دامی بسیار سخت است و هیچ مشکلی ندارد.
ورناصری از واردات 500 هزار تن کنجاله سویا و جو تاکنون خبر داد و تأکید کرد: تا پایان سال نیز برنامه داریم حدود 300 هزار تن دیگر نیز وارد شود.
گفتنی است، واردات محصولات کشاورزی در مواردی انجام می‌شود که میزان تولیدات کفاف نیاز داخل را ندهد و در این راستا، با واردات محصولاتی چون گندم، برنج و گوشت به‌عنوان پرمصرف‌ترین کالاها روبه‌رو هستیم و در کنار آن نهاده‌های دامی از قبیل کنجاله سویا و ذرت نیز وجود دارد.
لازم به ذکر است، واردات کودهای شیمیایی دیگر مقوله‌ای است که برای تولیدی مناسب در کشور ضروری است و ارگان‌های ذی‌ربط واردکننده ملزم هستند که ضوابط بهداشتی را برای بی‌خطر بودن انواع محصولات وارداتی مد نظر قرار دهند، اما گاهی مواقع با پدیده آلودگی محصولات وارداتی روبه‌رو هستیم که باید دید چرا با وجود مجوزهای مختلف و سخت‌گیری‌های موجود، باز هم واردات محصولات آلوده به کشور انجام می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com