چهار هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گوشت قرمز تولید عشایر اختصاص یافت

چهار هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گوشت قرمز تولید عشایر اختصاص یافت
رئیس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص چهارهزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی گوشت قرمز تولید عشایر و کوچ نشینان در کشور خبر داد.
کرمعلی قندالی ظهر شنبه در همایش تخصصی بررسی مشکلات عشایر در بندر انزلی افزود: خرید تضمینی گوشت قرمز تولید عشایر و کوچ نشینان امسال برای نخستین بار انجام می شود.
وی اظهار داشت: برای ارائه خدماتی همچون اسکان، سوخت رسانی، امکانات بهداشتی و درمانی به عشایر نیز یک درصد منابع ارزی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: عشایر با سخت کوشی در زمینه دامداری، کشاورزی و صنایع دستی در تامین مواد غذایی جامعه نقشی اساسی دارند.
وی افزود: جامعه عشایری می تواند مصداق بارزی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باشد زیرا با ساماندهی فعالیت های دامی، تولیدات کشاورزی و صنایع دستی می تواند در این امر مهم تاثیر بسزایی داشته باشد.
قندالی با اشاره به جایگاه و اهمیت عشایر در کشور اظهارداشت: ترکیب اجتماعی جمعیت ایران متشکل از سه جامعه متمایز شهری، روستایی و عشایری بوده و حیات اجتماعی در این سرزمین از دیرباز متاثر از روابط متقابل و زندگی توامان جوامع مزبور بوده است.
وی تاکید کرد: در این میان جامعه عشایری همواره نقش بارز و تعیین‌ کننده ای در سرنوشت سیاسی و زندگی اقتصادی کشور داشته است.
رئیس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: عشایر ایران علاوه بر اینکه خود تولید‌ کننده هستند، مشاغل زیادی را در خارج از جامعه عشایری در زمینه‌ های صنعتی، بازرگانی، خدمات و پشتیبانی می ‌کنند.
همایش تخصصی بررسی مشکلات عشایر کشور دو روزه و با حضور 34 نفر از مدیران امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، ایلام، هرمزگان، خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری،  همدان، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهرو یزد برگزار می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com