چه بر سر قیمت مرغ می آید

چه بر سر قیمت مرغ می آید
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: مرغداران در یازده ماه گذشته وضعیت اسفناکی را تجربه کردند اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در اسفندماه، قیمت ها در آینده ای نزدیک متعادل تر خواهد شد.
حبیب اسدالله نژاد رئیس انجمن صنفی مرغداران استان گیلان؛ گفت: هزینه بالای تولید و فروش مرغ به قیمتی کمتر از قیمت تمام شده زیان تولید کنندگان را به دنبال داشته است.
وی در ادامه بیان کرد: توزیع مرغ های منجمد از سوی شرکت پشتیبانی طبق وعده فقط در فروشگاه های زنجیره ای صورت نگرفت و همین امر مشکلات این صنعت را بیشتر کرد.
وی در ادامه صدور بی رویه مجوز واحدهای مرغداری را نیز از دیگر عوامل تشدید کننده مشکلات این صنعت عنوان کرد.

افزایش قیمت مرغ در راه است
در همین راستا مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کاهش قیمت مرغ در سال گذشته موجب زیان مرغداران شد.
وی ادامه داد: مرغداران در یازده ماه گذشته وضعیت اسفناکی را تجربه کردند اما با توجه به کاهش جوجه ریزی در اسفندماه ، قیمت ها درآینده ای نزدیک متعادل تر خواهد شد.

مدیریت فراگیر تولید تنها ناجی مرغداران
عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان داشت: نبود مدیریت فراگیر تولید صنعت مرغداری کشور را با مازاد عرضه و کاهش قیمت در بازار مواجه کرده است و این امر لزوم مدیریت تولید را می طلبد.
وی با اشاره به قیمت مرغ در بازار افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه کیلویی 3 هزار و 500 تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 5 هزا ر و 200تومان است و لازم به ذکر است که قیمت مرغ زنده در برخی استان ها 2 هزار و 900 تومان ، که این امر بر زیان بیش از پیش مرغدار می افزاید.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۲/۰۴

    بیچاره ملتی که همیشه دنبال یک ناجی می گردد و بیچاره مرغداران که منتظرند کسی بیاید و اتفاقی بیفتد. همه باید بدانند که تنها دو راه در پیش است. 1- ادامه وضعیت زیر تا نابودی توان تولید برای بسیاری از تولیدکنندگان و یا مرگ آنها و در نتیجه خارج شدن حداقل 30 درصد تولید از پرورش برای حداقل 5 سال آینده 2- اتحاد مرغداران و کاهش تولید با یگ مدیریت همگانی و نظارت همگانی و برخورد قهر آمیز با تولیدکنندگان خارج از مدیریت و کاهش حداقل 30 درصد ظرفیت تولید کنونی. به نظر شما کدام اتفاق می افتد؟

    پاسخ...
  •  

    حسن خان احمدی گفت : ۹۵/۰۲/۰۵

    مرغداران محترم گوشتی متوجه باشند این سایت متعلق به مرغداران مادر می باشد لذا اخبار جهت دار جهت بالا نگهداشتن قیمت جوجه می زنند

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    صفر تا صد گفت : ۹۵/۰۲/۰۷

    اتفاقا مرغداران دقت دارن و میدونن اگر یه نفر باشه که دلش به حال مرغدارهای ایران می سوزه همین سایت هست صدبار تا حالا مطالب آقای حسینی رو خوندم و خیلی ها هم قبل از من خوندن و هر جا که وارد شده زده دخل این دلال ها و مسئولینی که کار رو می پیچونن درآورده من و هزار نفر مثل من آرزو داریم حسینی جای اون مدیران بی مسئولیت اتحادیه و غیر بشینه معلوم نیست داستانت چی هست که اومدی زیرآب بزنی دم اینا گرم که نظرت رو گذاشتن نمایش داده بشه اینا خیلی با حالن خیییییلی

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسن خان احمدی گفت : ۹۵/۰۲/۰۷

    بنظرم تازه کاری

    پاسخ...
  •  

    سهراب گفت : ۹۵/۰۲/۰۸

    فعلا که کسی جوجه نمیخره مجبور شدن رنگی کنن بدن سر خیابان به بچه ها...

    پاسخ...
  •  

    ناشناس گفت : ۹۵/۰۲/۰۸

    مرغدار سكته خواهد كرد. همين

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۵/۰۲/۰۹

    برادران جناب سهراب خان وحسن خان احمدی خواهش میکنم کمی همیت حرفه ای داشته باشید وکلان تر بمسئله نگاه کنید مابایداین صنف رااعم ازاجدادمادرکشتارگاه گوشتی تخمگذاروحتی واسطه های منصف رادراین صنف همانندحلقه های بهم پیوسته ببینیم چه بساکسستن یک حلقه دراین زنجیره تداوم بخش همین بحرانی باشد که هم اکنون دست بگریبان ان هستیم بنابر این ازانجائیکه مقصر اصلی بحران فعلی خودمانیم فرافکنی نکنیم.البته این شرایط ازمسئولیت متولیان ما نمیکاهد ولی اگر شما بهر نحو تمایل بکمک بنده نداشته باشی خودم باید چاره ای بیندیشم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com