چند شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان مجتمع تولید مرغ احداث می‌کنند

چند شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان مجتمع تولید مرغ احداث می‌کنند

مشاور رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به کشور آذربایجان گفت: در سفر هیات اقتصادی به باکو با سازمان دامپزشکی جمهوری آذربایجان مذاکراتی در این باره انجام می‌شود.
حسین سلطانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: برابر گزارش‌های فائو مرغ و تخم مرغ‌های ایرانی فاقد بیماری آنفلوانزای مرغی هستند و ایران تنها کشور منطقه است که به علت پیشگیری‌های جدی از این خطر مصون مانده است.
وی با بیان اینکه مرغ و تخم مرغ بیشترین مصرف مواد پروتئینی در ایران است خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت برای حفظ سلامت مردم پیشگیری و کنترل شدیدی را برای جلوگیری از ورود آنفلوانزای مرغی به کشور اجرا می‌کند.
سلطانی نیا از سوی دولت ایران به مردم آذربایجان اطمینان خاطر داد که مرغ و تخم مرغ‌های ایران فاقد آنفلوانزای مرغی هستند و تاکید کرد: حتی یک مورد آنفلوانزای مرغی در ایران مشاهده نشده است.
مشاور رییس سازمان توسعه تجارت در مورد اهداف سفر هیات اقتصادی ایران به باکو گفت: در این سفر اولویت ما مشارکت در احداث جاده و رهسازی، ایجاد تونل و پل و احداث شبکه های آب شهری و روستایی، احداث کارخانجات صنعتی در بخش های مختلف مانند صنایع غذایی و صنایع شوینده و بهداشتی است و از سویی هیات ایرانی به دنبال سرمایه گذاری و اجرای پروژه در این کشور است.
سلطانی نیا احداث مجتمع تولید مرغ و تخم مرغ در آذربایجان را مهم توصیف کرد و افزود: سه شرکت ایرانی به این منظور وارد آذربایجان شده‌اند.
وی تصریح کرد: خطوط اعتباری زیادی برای سرمایه گذاری شرکت‌ها در آذربایجان طراحی شده است که بخشی از آن از سوی کردیت لاین‌های بانک توسعه اقتصاد ایران است و بخشی نیز از طریق تامین مالی پروژه صورت می‌گیرد.
سلطانی نیا افزود: برابر تسهیلاتی که دولت ایران در اختیار شرکت‌های صادراتی قرار می‌دهد این شرکت‌ها می‌توانند تا 85 درصد مبلغ پروژه‌هایی که در خارج از کشور اجرا می‌کنند را تامین مالی یا فاینانس کنند که این تامین مالی با نرخ بهره بین اللملی صورت می‌گیرد.
وی ارائه تسهیلات را گامی در جهت ایجاد رقابت میان شرکت‌های ایرانی برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

 
کلمات کلیدی احداث
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com