چماق تعزیرات به جای واقعیت اقتصاد بازار

چماق تعزیرات به جای واقعیت اقتصاد بازار
دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران  با ارسال مطلبی اعلام کرد: طی صورتجلسه مورخ 4 دیماه سال جاری در دفتر معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت، کارخانجات لبنی متعهد شدند آنالیز قیمت تمام شده محصولات خود را به سازمان حمایت ارائه کنند که انجمن صنفی صنایع لبنی ایران بلافاصله اقدام کرد.
در ادامه آمده است: متقابلا سازمان حمایت متعهد شد حداکثر ظرف یک هفته نسبت به اصلاح قیمت محصولات لبنی بر اساس قیمت 600 تومان شیر خام مصوب ستاد تنظیم بازار اقدام کند.
همچنین تاکید شده است: اتحادیه دامداران مکلف به ارائه آنالیز قیمت تمام شده شیر خام بر اساس نرخ روز علوفه و نهاده‌های دامی شد که بلافاصله بدان عمل نمود و در صورت جلسه مقرر شد سازمان حمایت حداکثر ظرف مدت 10 روز مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار را اخذ و نرخ روز خرید شیر خام را تائید کند.
در ادامه آمده است: مهلت یک هفته صنایع لبنی و 10 روزه دامداران به اتمام رسیده ولیکن متأسفانه سازمان حمایت به جای عمل به وعده‌های خود، با ادامه سیاست بی‌تصمیمی و بلاتکلیفی فقط با مصاحبه‌های پی در پی طعم شیرین چماق تعزیرات را به دامداران و صنایع لبنی گوشزد می‌‌کند. با امید به اینکه در معرض اتهام مصرف کنندگان و تند باد قلم به دستان مطبوعات قرار نگیرند.
در ادامه تاکید شده است: انجمن صنایع لبنی ایران به صراحت اظهار می‌دارد نه مصرف کننده، نه دامدار و نه صنایع لبنی مجرم و متخلف نیستند. مشکل اصلی عدم احترام سازمان حمایت به قوانین اظهر من الشمس اقتصاد بازار است. پذیرش این واقعیت برای مسئولین ذیربط که در بازار نه، دستورات اداری بلکه عرضه و تقاضا تعیین نرخ می‌کند، واقعا تلخ است.
 
کلمات کلیدی تعزیرات اقتصاد بازار
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com