چشم‌انداز روشن صنعت طیور اتحادیه اروپا

چشم‌انداز روشن صنعت طیور اتحادیه اروپا
در چهارماهه اول سال 2018 میلادی به دلیل وقوع کمتر آنفلوانزای پرندگان، تولید طیور در اتحادیه اروپا تقریباً 4 درصد افزایش یافت و واحدهای مرغداری جدیدی فعالیت خود را در این صنعت آغاز کردند.
 در همین زمان لهستان در کشورش افزایش فوق‌العاده تولید را تجربه کرد و تولید طیور در این کشور چیزی در حدود 8 درصد افزایش یافت، این افزایش تولید لهستان در حالی بود که کشورهایی چون آلمان، هلند، فرانسه و انگلستان به ترتیب شاهد،7، 6، 5 و 3 درصد افزایش تولید در کشورشان بودند.
انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2018 میلادی سرعت تولید در این صنعت کاهش یابد و رشد سالانه را به 1.5 درصد برساند؛ هم‌چنین انتظار می‌رود که در سال 2019 میلادی روند تولید در صنعت طیور به ثبات برسد.
صادرات
 کارشناسان کمسیون اروپا معتقدند که در این سال صادرات طیور در اتحادیه اروپا افزایش کمی خواهد داشت که این افزایش به دلیل افزایش صادرات ثبت‌شده در نیمه دوم سال گذشته بوده است. در این دوره و بین ماه‌های ژانویه و آوریل افزایش صادرات به فیلیپین سبب افزایش میزان صادرات در اتحادیه اروپا شده است؛ گفتنی است که صادرات طیور به فیلیپین در سال گذشته به دلیل وجود آنفلوانزا طیور ممنوع شده بود.
در چهار ماه گذشته، غنا با 10 درصد سهم، بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا، بعدازآن اوکراین و فیلیپین بوده است. انتظار می‌رود که حجم صادرات در کل سال جاری 2.5 درصد افزایش یابد و در مقابل در سال 2019 میلادی شاهد کاهش سرعت رشد صادرات باشیم.
واردات
وضعیت نابسامان سلامت حیوانات در برزیل، باعث شده که اتحادیه اروپا جواز صادرات 20 کارخانه برزیلی را در این سال لغو کند. واردات گوشت مرغ از برزیل در چهارماهه اول سال جاری میلادی 45 درصد کاهش داشته است و سهم آن از 50 درصد به 33 درصد رسیده است.
 از همین رو در همین برهه میزان واردت از دیگر کشورها افزایش یافت تا کاهش میزان واردات در این دوره جبران شود. در این میان اوکراین و چیلی بزرگ‌ترین برندگان در عرصه واردات بودند و واردات آن‌ها به ترتیب 136 درصد و 85 درصد افزایش یافت؛ اما واردات کلی اتحادیه اروپا در این دوره همچنان 9 درصد کاهش داشت.
انتظار می‌رود واردات طیور اتحادیه اروپا در سال 2018 در سطح سال گذشته‌اش باقی بماند و در سال 2019 با افزایش 7 درصدی روبه‌رو شود چراکه روند واردات از کشور برزیل به‌زودی از سر گرفته خواهد شد.
قیمت‌ها و مصرف مرغ در اتحادیه اروپا افزایش می‌یابد
 در این دوره به دلیل افزایش صادرات، قیمت مرغ در اتحادیه اروپا نسبت به 2 سال گذشته افزایش یافت و به قیمت هر 100 کیلوگرم 186 یورو در آخر ماه می‌رسید.
 گفتنی است در این سال، سرانه مصرف اتحادیه اروپا کمی افزایش‌یافته است. در سال 2017 میلادی به دلیل عرضه بالا، سرانه مصرف طیور با رکود روبرو شد اما این سرانه در سال 2018 به ازای هر نفر 24.1 کیلوگرم رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2019 میلادی به 24.3 کیلوگرم به ازای هر نفر برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com