چشم اندازی روشن برای مرغ گوشتی در سال 2013

چشم اندازی روشن برای مرغ گوشتی در سال 2013
هنگامیکه وزارت کشاورزی ایالات متحده در 11 ژانویه 2013 ، گزارش برآورد عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی جهان را ارائه داد باور چشم اندازی روشن در سال 2013 برای بسیاری از صاحبان صنایع مربوطه مشکل بود . اما دکتر Paul Aho ، کارشناس اقتصادی صنعت مرغداری ، اذعان داشت که بازار این صنعت از سال 2013 به بعد شاهد رشد خواهد بود . {tor_sutitle} Paul Aho ، کارشناس اقتصادی صنعت مرغداری ، کاهش بهای نهاده و افزایش تولیدات گوشت مرغ را برای سال جاری پیش بینی می کند {/tor_sutitle}  البته به دلیل خشکسالی که ایالات متحده در سال 2012 تجربه کرد و بهای بالای نهاده ها ، رشد صنعت مرغداری در سال جاری نسبتاً آرام خواهد بود . هر چند که خشکسالی 2012 به لحاظ قیمت نهاده ها بر روی صنعت مرغداری تأثیرگذار بوده و لطماتی به این صنعت وارد کرده اما به لحاظ مصرف ، کمک کننده هم بوده است به این صورت که : در حالیکه مرغداران و تولید کنندگان صنعت مرغداری برای تأمین خوراک به غلات و دانه ها نیاز دارند ، گاوداران نیز به مراتع و چراگاههای خوب و مغذی نیاز دارند و از آنجاییکه چراگاهها (به دلیل خشکسالی سال 2012) کم علف شده اند و دریاچه ها خشک و کم آب ، گلۀ گاوداران هم کوچک شده و قیمت گوشت افزایش یافته است و حداقل یک سال برای بهبود این اوضاع زمان لازم است .  Aho ادامه داد : "بنابراین یک روند تغییر در مصرف گوشت، از گوشت قرمز به گوشت سفید محقق می گردد که در مقایسه از قیمت بهتری برخوردار است . "
نگران کننده ترین موضوعی که در رابطه با گزارش ارائه شده از وزارت کشاورزی امریکا وجود دارد در خصوص موجودی ذرت در پایان ماه آگوست (نیمۀ شهریور) است که در حدود 600 میلیون بوشل پیش بینی شده اما طبق اظهارات Aho در صورتیکه در نیمۀ غربی شاهد بارندگی باشیم و کاشت به موقع انجام شود ، در ماه آوریل کاهش قیمت ذرت را خواهیم داشت .
با وجود افزایش تولیدات ذرت در کشورهای آرژانتین ، برزیل ، و اوکراین تقاضا برای ذرت از جانب صنعت اتانول هم از سال 2010 کاهش یافت . این سه کشور نقش مهمی در صنعت تولیدات ذرت دارند و ایالات متحده در سال 2012 میلادی 20 میلیون تن ذرت از برزیل وارد کرد. Aho همچنین برآورد تولیدات ذرت برزیل و آرژانتین را برای سال 2013 قوی پیش بینی کرد .                                   

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com