چشم اندازی به تولیدات خوراک در سال 2015 میلادی

چشم اندازی به تولیدات خوراک در سال 2015 میلادی
با نزدیک شدن به پایان سال 2014 میلادی و آغاز سال میلادی جدید، کارشناسان نظر خود را در رابطه با صنعت خوراک بین الملل ابراز کرده اند که در زیر بررسی می کنیم. 
سال 2014 میلادی ، کمترین بهای مواد خام و کمترین بی ثباتی را در این بازار شاهد بودیم و این امر تأثیر مثبتی بر روی تقاضا برای خوراک داشته که طی چند سال اخیر بسیار تحت فشار بوده است. سایر عوامل تأثیرگذار بستگی به مناطق مختلف دارد مثلاً میزان رشد تقاضا در چین و یا تعرفۀ شیر در اتحادیۀ اروپا، همچنین عواملی نظیر میزان حرفه ای بودن کار، و خوراک و مکمل های خوراکی نقش بسزایی ایفا می کنند. 
کارشناسان Alltech برای سال آتی رشد خوبی در تولیدات خوراک کشورهای کوچک پیش بینی می کنند. آنها اذعان دارند که کشورهای کوچک استفاده از تکنولوژی هایی را آغاز می کنند که کشورهای بزرگتر برای مدت ها از آن استفاده می کردند.
Alltech در تحقیقاتی که از 31 هزار کارخانۀ خوراک از 130 کشور جهان داشته با اعلام رقم 960 میلیون متریک تن خوراک ، از یک افت جزئی در مقایسه با سال پیش خبر داده می دهد .   
در سال 2015 میلادی، پیش بینی می شود که تولیدات پروتئین حیوانی کشورهای بزرگتر بیشتر خواهد بود – در حدود 1 درصد افزایش – و مصرف خوراک در همان حدود سال 2014 میلادی باقی خواهد ماند. اما در خصوص کشورهای کوچکتر، انتظار می رود رشد اندکی بالاتر – احتمالاً 1 یا 2 درصد رشد – خواهد بود. 
در خصوص امسال، در مجموع یک افت کوچک را شاهد بودیم . در میان 5 کشور بزرگ تولیدکنندۀ خوراک – چین ، امریکا ، برزیل ، مکزیک ، و اسپانیا – اندکی افت در تولیدات وجود داشته اما برای کشورهای کوچکتر رشد چشمگیری وجود داشته است. 
به گفتۀ کارشناسان، در زنجیرۀ تولید خوراک تا غذا عواملی نظیر سلامت خوراک ، رفاه دام و طیور ، و ثبات در تولیدات - به ویژه در کشورهای صادرکننده نظیر اتحادیۀ اروپا - در بازدهی و سودآوری نقش بسزایی را ایفا می کنند. کارشناسان علیرغم بازاری ناهمگون برآورد می کنند که حجم تولیدات ثابت باشد و یک افت جزئی در اروپا به چشم بخورد. 
کارشناسان بر این باورند که به دنبال افزایش مصرف پروتئین حیوانی بهمراه رشد جمعیت در در آسیا و امریکای لاتین تقاضا برای خوراک رو به افزایش خواهد بود . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com