چشم انداز قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای تولیدکنندگان طیور مشخص نیست

چشم انداز قانون هدفمندکردن یارانه‌ها برای تولیدکنندگان طیور مشخص نیست

یک تولید کننده نمونه مرغ و طیور گفت:‌ در حالی که در دنیا 20 قطعه مرغ در واحد سطح تولید می‌شود، اما در ایران بر تولید 10 قطعه مرغ در واحد سطح تأکید می‌شود.
به گزارش ایسنا، علیرضا ده بزرگی تولید کننده نمونه و مدیر عامل مجتمع طیور فارس در مراسم معرفی و تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی گفت:‌ تأمین نقدینگی یکی از مشکلات جدی مرغداران در استان فارس است.
وی ادامه داد: مرغدار از یک طرف باید تولیدات خود را بفروشد و پول آن را 40 تا 60 روز پس از فروش دریافت کند و از طرفی مجبور است نهاده‌های تولیدی را نقدی خریداری کند.
وی نسبت به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش دام و طیور ابراز نگرانی کرد و افزود: انرژی تأثیر مستقیمی بر تولید طیور دارد، اما هنوز چشم انداز قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای تولید کنندگان طیور مشخص نیست.
به اعتقاد این تولیدکننده مرغ و طیور مرغدار باید تلاش کند با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها به جنگ چالش‌های تولید برود.
مدیر عامل مجتمع طیور استان فارس نسبت به مشکلات ناشی از بیماری‌های طیور در حوزه تولید هشدار داد و گفت: باید مناطق آلوده برای مدتی هرچند کوتاه در استان تعطیل شوند و مناطق آلوده پاکسازی شوند تا مانع از استفاده بی رویه از واکسن‌ها و داروها شویم.
ده بزرگی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار فیزیکی و سنتی مراکز تولید مرغ گفت:‌ در حالی که در دنیا 20 قطعه مرغ در واحد سطح تولید می‌شود، اما در ایران همچنان تأکید بر تولید 10 قطعه مرغ در واحد سطح است.
وی اظهار کرد: با اصلاح ساختار فیزیکی مراکز تولیدی می‌توانیم راندمان تولید را تا 15 قطعه مرغ در واحد سطح افزایش دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com