چشم انداز جدید دانه های خوراکی و تقویت صنعت دامپروری

چشم انداز جدید دانه های خوراکی و تقویت صنعت دامپروری
 هر دو صنایع پروتئین حیوانی و گروه لبنیات ، برداشت محصول دانه های خوراکی در جهان را به دقت کنترل و نظارت می کنند چرا که هر گونه کمبودی آنان را ملزم می کند تا با سیاست های جدید بازار خود را تطبیق دهند .
علیرغم افزایش بی سابقۀ بهای خوراک در سال 13 – 2012 ، از آنجاییکه مزرعه داران و گله داران کوچک شدن گله های خود را محدود کردند مصرف خوراک و نهاده تنها 2 درصد افت پیدا کرد .
با افزایش قیمت پروتئین حیوانی و رشد صادرات به ویژه به آسیا ، افت سوددهی  در صنعت دامپروری تا اندازه ای برطرف شد . بر اساس گزارشات ، بازار دانه های روغنی و دانه های خوراکی طی ماه گذشته عملکردی خوش بینانه داشتند اما همچنان به منظور رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید محصول در سال 14 – 2013 ، بارش به موقع باران و کاشت مساعد و مطلوب این دانه ها الزامیست ضمن آنکه وضعیت آب و هوا نیز بسیار تأثیرگذار است .
بررسی های انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده از برنامه های کاشت در ماه مارس نشان می دهد که در بهار امسال 231 میلیون هکتار به کاشت ذرت، سویا و گندم اختصاص می یابد که اندکی نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما به هر حال تداوم خشکسالی در بعضی مناطق ، شک و تردیدها را در خصوص بازدهی خوب محصول افزایش داده ؛ در نتیجه بازار کشاورزی بین واقعیت موجود در خصوص کمبود ذخایر فعلی و پیش بینی عرضۀ فراوان محصولات و پیش نگری قیمت محصولات در سال جدید نوسانات زیادی می بیند .  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com