چشم امید مرغداران به بازار روسیه

چشم امید مرغداران به بازار روسیه
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی گفت: وضعیت ذخیره مرغ در حدی است که خطر مصرف نشدن وجود دارد.
علی منتظری اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور حدود 180 هزار تن و در استان 18 هزار تن مرغ ذخیره شده که این میزان مازاد مصرف داخل است.
وی با بیان اینکه واردات مرغ انجام نمی‌شود، ادامه داد: تولید مرغ از برنامه‌ها جلوتر است و نیاز به صادرات داریم. برای صادرات اقداماتی انجام شده و مقدار کمی از تولید داخل به عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود که مقدار آن ناچیز است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی تصریح کرد: چشم امید مرغداران برای فروش مرغهای تولیدی به صادرات روسیه است اما ضوابط این کشور باعث شده ما هنوز نتوانیم به این کشور صادرات داشته باشیم اما مسئولین در حال رایزنی هستند.
وی افزود: برای حل معضلات صنعت مرغ باید مشکلات را در بخش تولید حل کنیم که مدیریت تولید و واگذاری مسئولیت‌ها به اتحادیه می‌تواند مشکلات موجود را سامان ببخشد.
منتظری گفت: در حال حاضر جوجه‌ریزی در اختیار اتحادیه است ولی حمل به کشتارگاه و مدیریت تولید باید به اتحادیه واگذار شود.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ نسبت به یک ماه گذشته از تعادل بهتری برخوردار است، اظهار کرد: نباید تولید را کاهش داد بلکه باید آن را مدیریت کرد تا با کاهش تولید، با نیاز به واردات مرغ مواجه نشویم.
وی با اشاره به اینکه صنعت طیور و به خصوص مرغ گوشتی یک صنعت پرسرمایه با اشتغال‌زایی بالا است، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای اشتغال‌زایی، دولت باید از این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا و پربازده در قالب تخصیص یارانه و واگذاری امور اجرایی به اتحادیه حمایت کند.

 
نظرات شما
  •  

    مسعودرستخیز گفت : ۹۳/۰۹/۱۸

    سلام
    ازدرج مطالب مفیددرزمینه تولیدگوشت مرغ وبیات مشکلات واحدهای مرغداری کشورتشکرمی کنم انشالله که بتوانیددررفع مشکلات مرغداران قدم های موثری بردارید

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۳/۰۹/۲۵

    سلام.با توجه به وضع بوجود اومده امیدوارم همه چیز بنفع دلالان تموم بشه تا سرمایه هاشونم چندین برابر بشه.مرغداران بیچاره توروخدا بازی نخورید تمام سردخونه ها پر از مرغه که تاریخشونم داره سر میرسه که باید تا آخر سال ردشون کنن مواظب باشید بیشتر از این نرید زیر قرض.تولید= نابودی،دلالی=موفقیت.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com