پیش‌بینی قیمت 8000 تومانی برای هر کیلوگرم مرغ در ایام رمضان

پیش‌بینی قیمت 8000 تومانی برای هر کیلوگرم مرغ در ایام رمضان
برای آنکه توان تولیدی تولیدکنندگان حفظ شود، پیش‌بینی می‌شود در ماه رمضان قیمت مرغ از هشت‌هزار تومان بالاتر نرود.
به گزارش ایانا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در حاشیه راه‌اندازی قرارداد آتی کنجاله سویا در جمع خبرنگاران گفت: خریداری مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام در ایام عید با نقایصی همراه بود و این امر باعث شد که مرغداران با ضرر و زیان روبه‌رو شوند.
محمد یوسفی افزود: زمانی که قیمت محصولی همچون مرغ پایین می‌آید، بالا رفتن آن به زمان زیادی نیاز دارد و در این فاصله مشکلاتی را برای تولیدکننده به‌وجود می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تولیدکنندگان با ضرر و زیان روبه‌رو هستند، به‌گونه‌ای که قیمت مرغ زنده درب مرغداری سه‌هزار و 800 تومان است، در حالی که قیمت تمام‌شده برای مرغدار چهارهزار و 700 تومان است.
یوسفی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی تأکید داشته که قیمت مرغ نباید از هفت‌هزار تومان بالا رود و در حال حاضر نیز در میدان بهمن تهران مرغ به قیمت پنج‌هزار و 500 تومان فروخته می‌شود که البته در خرده‌فروشی‌ها بسته به منطقه، قیمت‌های متفاوتی را شاهد هستیم.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی عرضه مرغ ارگانیک با قیمت 15 هزار تومان درب منزل را تکذیب کرد و یادآور شد: کسانی که ادعا می‌کنند تولیدکننده مرغ ارگانیک هستند، باید از سازمان دامپزشکی کشور مجوزهای لازم را دارا باشند؛ علاوه بر آن، تولید مرغ ارگانیک در کشور به این اندازه زیاد نیست که با فراوانی بدین‌صورت درب منزل پخش شود.
وی در پاسخ به ایانا درباره پیش‌بینی قیمت مرغ در ماه رمضان تصریح کرد: به‌طور قطع، قیمت مرغ در ماه رمضان از هشت‌هزار تومان بالاتر نخواهد رفت.
یوسفی در پاسخ به این پرسش که هشت‌هزار تومان برای مصرف‌کننده بالا است، تأکید کرد: اگر بخواهیم توان تولیدی تولیدکننده حفظ شود و حاشیه سود و زیان آنها جبران شود، مجبور هستیم در برخی دوره‌ها قیمت را بالا ببریم.
وی درباره اینکه چرا باید تاوان افزایش قیمت را مردم و تاوان کاهش قیمتی را تولیدکنندگان پرداخت کنند، اظهار داشت: مسئولان تنظیم بازار باید به‌گونه‌ای عمل کنند که کفه‌های ترازو همچنان اندازه‌های یکسانی را نشان دهد، اما متأسفانه در پاره‌ای از موارد، این تاوان را تولیدکنندگان و در زمان‌های دیگر، مصرف‌کنندگان پرداخت می‌کنند
 
کلمات کلیدی قیمت مرغ در رمضان
نظرات شما
  •  

    مرغدار گوشتی گفت : ۹۴/۰۳/۱۷

    جناب آقای یوسفی .تا کی بزرگترین بخش تولیدی در صنعت مرغداری که مرغدار گوشتی میباشد را اینقدر ضعیف و علیل میکنید که هیچ اختیاری ندارند وتمام حاشیه سود را دلالان کشتار گاه با قراددادهایی با سودهای میلیاردی که با پشتیبانی بسته میشودرا میبرند. خدا میداند چه رانتی با هم دارند که هیچ کسی توان مقابله ندارد... آقای یوسفی پیاز کیلویی 2000 هزار تومان است ...

    پاسخ...
  •  

    دكتر بهروز شيرازي گفت : ۹۴/۰۳/۱۷

    يوسفي جان اگه شما توي اتحاديه قدرت تصميم گيرزي در قيمت را داريد پس چرا اينقدر ضعيف عمل مي كنيد واگر كه نه قيمت در جاي ديگه مديريت ميشه كه لااقل به مرغدارها بگين كه بدونند چي كاره هستند حداقل يك چشم انداز براي توليد وجود داشته باشه

    پاسخ...
  •  

    ایزدیار از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۱۸

    جناب اقای یوسفی هیچ از این خبرا نیست شما مراجعه کنید به امار جوجه ریزی که در بالاترین میزان تولید میباشد شما پیش بینی نکنید خیلی به نفع مرغدارها میباشد چون با همین نظر شما خیلی از مرغدارها فکر می کنند که مرغ گران میشود وتشویق می شوند به وزن گیری بالا که باعث افزایش تولید و ارزان شدن مرغ سبب خواهد شد واز این قیمت هم پایین تر خواهد امد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com