پیش‌بینی تولید 140 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 140 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال 140 هزار تن ذرت در این استان تولید شود.
شهریار قاسمی، با بیان اینکه برداشت ذرت در استان کرمانشاه از چند روز دیگر  آغاز می‌شود، گفت: همه کارهای مربوط به برداشت ذرت در استان انجام شده و تمهیدات لازم نیز در خصوص جمع‌آوری و عرضه این محصول در بورس انجام شده است.
قاسمی با بیان اینکه امسال جمع‌آوری ذرت برداشت شده در استان توسط پشتیبانی امور دام انجام می‌شود، گفت: پس از جمع‌آوری، ذرت تولیدی به صورت قیمت تضمینی برای فروش در بورس عرضه خواهد شد.
سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان بورس واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، گفت: اختلاف قیمت ذرت خریداری شده در بورس با قیمت تضمینی را دولت پرداخت می‌کند.
به گفته قاسمی امسال قیمت تضمینی در نظر گرفته شده برای هر کیلوگرم ذرت 1036 تومان و هشت ریال است.
قاسمی در ادامه سطح زیر کشت ذرت در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری را 15 هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: همه ذرت تولیدی در استان زیر کشت آبی است.
قاسمی سپس متوسط عملکرد ذرت در استان کرمانشاه را 8.5 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: بیشتر ارقام تولیدی ذرت در استان کرمانشاه از ارقام هیبرید است.
به گفته سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته در مجموع 120 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه جمع‌آوری شد.
قاسمی با بیان اینکه سطح زیر کشت ذرت در استان نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است، دلیل افزایش پیش‌بینی میزان تولید ذرت در سال جاری را افزایش متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح عنوان کرد.
قاسمی افزود: برداشت ذرت در مناطق سردسیر و معتدل استان کرمانشاه تا نیمه آذر ماه ادامه می‌یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com