پیش‌بینی اشباع بازار مرغ در شب عید

پیش‌بینی اشباع بازار مرغ در شب عید
با توجه به توزیع رایگان مرغ در سبد کالایی و میزان تولید گوشت مرغ در شب عید، علاوه بر اینکه با افزایش قیمتی روبه‌رو نخواهیم بود، بلکه بازار نیز به وضعیت اشباع می‌رسد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اعلام این خبر گفت: بنا بر آمار رسمی سالانه 90 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه ریخته می‌شود و در ماه‌های اخیر کاهش تولیدی وجود نداشت، بلکه شرایط دیگری باعث این افزایش قیمت شده است.
همایون دارابی افزود: بخش عمده این افزایش قیمت به‌دلیل بالا رفتن تقاضا و عدم امکان افزایش تولید مقطعی جوجه یک‌روزه بوده، زیرا این امر دارای یک سیکل ثابت و غیرقابل تغییر است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان از این افزایش تقاضا سوءاستفاده شده و برخی از تولیدکنندگان یا واسطه‌ها این محصول را به قیمت بالایی به فروش می‌رسانند؛ در حالی که نرخ اعلامی خود انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه یک‌هزار و 508 تومان است.
دارابی با اشاره به اینکه نظری مبنی بر ارزش واقعی این محصول را ندارد، ادامه داد: بهای واقعی این محصول به کارشناسان امر واگذار می شود، اما مرغداران انتظار دارند که تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه به اطلاعیه‌هایی که درباره قیمت این محصول صادر کرده‌اند، پایبند باشند.
وی درباره بازار این محصول در روزهای پایانی سال تصریح کرد: با توجه به اینکه در این ایام در سبد کالا مرغ به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌شود، علاوه بر اینکه نگرانی بابت کمبود تولید وجود ندارد، بلکه نگرانی‌هایی از اشباع بازار وجود دارد.
تصمیمات دولت برای جلوگیری از زیان مرغداران
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی یادآور شد: به همین منظور به همکاران خود توصیه کرده‌ایم که با انگیزه افزایش قیمت در روزهای پایانی سال اقدام به خرید جوجه یک‌روزه نکرده، زیرا با زیان روبه‌رو خواهند شد.
دارابی پیش‌بینی کرد که در شب عید با مازاد تولید روبه‌رو باشیم، بنابراین دولت در این زمینه جلساتی با اتحادیه‌ها برگزار کرده تا با اتخاذ تصمیماتی از ضرر مرغداران جلوگیری شود که ازجمله می‌توان از اقدام به ذخیره‌سازی یا تسهیلاتی برای صادرات بیشتر نام برد.
وی با اشاره به موانع صادراتی تأکید کرد: برای صادرات دوهزار تن مرغ توسط یک فرد، امکان صادرات یک‌باره آن وجود ندارد، بلکه باید به‌صورت خرد و تا سقف 100 تن و با ارائه اسناد مربوطه اجازه صادرات دوباره یابد.
دارابی اظهار داشت: ماهانه به‌طور متوسط سه‌هزار تن گوشت مرغ صادر می‌شود و با توجه به مازاد تولید سقفی برای صادرات وجود ندارد.
 
نظرات شما
  •  

    خسرو احمدی گفت : ۹۲/۱۱/۰۸

    خدا بداد مرغداران بیچاره درسد./

    پاسخ...
  •  

    حميد گفت : ۹۲/۱۱/۰۸

    اقاي ريس اتحاديه ادرس كارخانه را بديد كه من مرغدار برم از انجا جوجه ١٥٠٠بخرم نه ٢٠٠٠تومان عرف

    پاسخ...
  •  

    جوجه دار گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    فکر می کنم ٩٠ ملیون جوجه در سال آمار درستی نیست. شاید ٩٠٠ ملیون عدد درست تری باشد

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    باسلام چندروزی است که مبلغ 1508تومان برای جوجه یکروزه راتبلیغ وبرسرزبانها میاندازندآیااین شایعات برای تثبیت این نرخ توسط انجمن تولیدکنندگان جوجه نمیباشد مگرقیمت تمام شده جوجه یکروزه چقدرمیباشد ایکاش ماتولیدکنندگان مرغ گوشتی حداقل ازخودمان حمایت کنیم ومدتی جوجه گران نخریم زیراسزای گرانفروش نخریدن است

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    افای دارابی شما حال را رها کرذی راجب به اینده حرف میزنید؟
    مدتی است که مرغداران گوشتی ضرر میدهند و به خاطر این که سرمایه گذاری ثابتی را برای این شغل کوفتی تو بیابونها ریخته اند مجبور به ادامه کار هستند خود من هرسال بجای این که اقساط بانک را صفر کنم مقدار وام را افزایش میدهم.
    حرف شما نشان از رضایت مرغداران هست .مر غی که الان توبازار هست چقدر ضرر میده ؟؟
    تمام بدبختی ما مرغداران بر سر افراذی مثل شماست که مسول هستند ولی از هزینه این کار خبری ندارند.
    فقط برای خودمات متاسف هستم با این مدیران مثل شما.

    پاسخ...
  •  

    ایرانی گفت : ۹۲/۱۱/۰۹

    یک سالن 10تایی گوشتی دارم بعد 6 ماه دوندگی دنبال وام بعد از اینکه جهاد امل هی کتمان میکرد که اصلا و ابدا وامی نیومده رفتم بخشنامه وزیر رو پیدا کردم رفتم بهشون نشون میدم بعد میگند اه راست میگی ما اسامی رو فرستادیم اسم شما توش نیست چون مرغداری شما توجیه نداره .
    ما با یه همچین مسوولینی طرفیم . چرا چون اسامی مرغ مادر گوشتی دارها تو اولویت هستند چرا چون شیتیلشون ، عیدیشون به موقع میرسه .

    پاسخ...
  •  

    مرغدارکرمانی گفت : ۹۲/۱۱/۱۲

    به نظر بنده اقایونی که در راس این تشکیلات قرار دارند از همه چی آگاهند و خبر دارند مشکل اون میز لعنتیه که وقتی بهش میچیسبی مجبورب حرفای مثلا خوب بزنی که به مزاق بعضیا خوش بیاد که میزو ازت نگیرن .واقعا برای خودم و سایر دوستان توی این صنعت متاسفم .گوش اگر گوش توهو ناله اگر ناله من ؛ انکه به جای نرسد فریاد است .

    پاسخ...
  •  

    دارابي گفت : ۹۲/۱۱/۱۵

    چرا دولت اجازه مي دهد كه بازار عيد اشباع شود و مرغدار بيچاره ضرر كند چرا با صادرات بازار را ثبات نمي دهد چرا فقط دلشان مي خواهد به هر طريقي حتي نابودي توليد كننده مصرف كننده را راضي نگه دارند...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com